هواپیمایی امارات برای نخستین بار در 33 سال گذشته ضرر کرد

به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که برای نخستین بار در 33 سال گذشته ضرر کرده است.
هواپیمایی امارات برای نخستین بار در 33 سال گذشته ضرر کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که به خاطر تبعات شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر مسافرت‌های هوایی برای نخستین بار در 33 سال گذشته ضرر کرده است.

این شرکت اعلام کرده که 5.5 میلیارد دلار ضرر مالی داشته، اما در عین حال دولت دبی گفته که به حمایت از این شرکت هواپیمایی ادامه خواهد داد.

هواپیمایی امارات گفته که روند بهبود اوضاع پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا کج‌دار و مریز خواهد بود و هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند که این بحران چه زمانی تمام خواهد شد.

شرکت هواپیمایی امارات در گزارش سالانه خود اعلام کرده که دولت دبی 1.1 میلیارد دلار دیگر نیز به این شرکت کمک کرده است. البته هواپیمای امارات تنها شرکت هواپیمایی دولتی نبود که از دولت متبوع خود به خاطر بحران کرونا کمک مالی دریافت کرده است. به گونه‌ای که شرکت لوفتانزای آلمان تنها در سال 2020، بالغ بر 11 میلیار دلار از دولت این کشور کمک دریافت کرد تا کارمندان خود را اخراج نکند.

در حالی اماراتی‌ها 5.5 میلیارد دلار ضرر کرده‌اند که طی سال مالی قبل از آن تنها 288 میلیون دلار سود ثبت کرده بود. امارات می‌گوید تعداد مسافرانش هم 88 درصد پایین آمده و به 6.6 میلیون نفر رسیده است.