ورود 11 فروند هواپیمای باری به کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 11 فروند هواپیمای باری به کشور در روزها و هفته های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد محمدی بخش امروز در حاشیه مراسم گرامی داشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور در جمع خبرنگاران‌ درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار داشت: روند افزایش قیمت بلیت به این صورت است که شرکت های هواپیمایی درخواست می‌دهند و در سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی هواپیمایی بررسی می شود سپس در نشست شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و به ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت ارسال می شود و پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار ابلاغ می شود.

وی افزود: هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما خارج از این روند به دستگاه قضایی ارجاع می شود.

محمدی بخش درباره بازگشت مابه تفاوت قیمت بلیت مسافرانی که پیش از این بلیت هواپیما را گران‌تر خریده بودند اظهار داشت: نتیجه قطعی را مقام قضایی اعلام می کند هر اختلافی با نرخ اصلی با دستور مقام‌قضایی برگشت داده می شود.

معاون وزیر راه درباره برخورد سازمان هواپیمایی با ایرلاین های متخلف در اعمال نرخ گران بلیت، اظهار داشت: هم برخورد سلبی‌داریم و هم برخورد حقوقی ضمن آنکه لغو امتیاز و ارجاع به مقام قضایی نیز امکان پذیر است.

محمدی بخش درباره برخورد با اپلیکیشن های متخلف فروش بلیت هواپیما گفت: برخی از اپلیکیشن های مرتبط و غیر مرتبط تخلف داشتند که با آنها برخورد کرده ایم فهرست اپلیکیشن های متخلف در وب سایت سازمان هواپیمایی منتشر شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره صحت موضوع کاهش پروازها گفت: این موضوع صحت ندارد و هیچ کاهش پروازی نداشتیم پروازهای خارجی رشد چند برابری و داخل رشد ۲۰ درصدی داشته اند پروازهای خارجی نیز از جمله پرواز استانبول هما لغو نشده است اما به خاطر زمستان و کاهش تقاضا به طور طبیعی پروازهای کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی پروازهای کم نکرده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: ۱۷۵ فروند هواپیمای باری و مسافری فعال داریم.

وی از ورود 11 فروند هواپیمای باری به کشور خبر داد.