پاکستان کشوری با جاذبه‌های گردشگری زیبا، اما ناشناخته

پاکستان از آن دسته کشور‌هایی است که جاذبه‌های دیدنی آن در میان تبلیغات منفی رسانه‌های غربی به فراموشی سپرده شده، اما خلاف آن این کشور در کنار مردمانی خونگرم و مهمانواز دارای مناظر زیبای تاریخی و طبیعی است

به گزارش پیمان رحمانی خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، شاید سال‌ها جنگ این کشور، با معضل تروریسم سبب شده که پاکستان آنچنان بهره‌ای از این امکانات برای جذب گردشگر نداشته باشد.

پاکستان به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب در بیشتر مناطق خود دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا است

دره‌های ناران، کاغان، نیلم و منطقه شاندور با آب‌های فیروزه‌ای و دریاچه‌های زیبا همواره میزبان گردشگران، کوهنورد و علاقمند به طبیعت هستند.

سوات یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی پاکستان است، این دره که در ایالت خیبر پختونخوا واقع است به علت وجود کوه‌های مرتفع و دریاچه‌های زلال، در میان گردشگران به “سوئیس پاکستان” شهرت دارد.

در شمال پاکستان و در منطقه گلگت بلتستان، یخچال طبیعی “بالتورو”، دومین قله مرتفع جهان به نام کی ۲ از جاذبه‌های گردشگری هستند.

در میان شهر‌های پاکستان لاهور، مولتان، باولپور و فیصل آباد قطب گردشگری تاریخی هستند، آثار هنر و ادبیات فارسی در معماری بنا‌های تاریخی این شهر‌ها نشان از پیوند فرهنگی پاکستان و کشورمان دارد.

بزرگراه ساحلی مکران که مسیر آن از کراچی آغاز و تا مرز ایران ادامه دارد در کنار بندر گوادر از زیبایی‌های ایالت بلوچستان در پاکستان به شمار می‌رود.

پایتخت پاکستان هم یکی از پایتخت‌های زیبای جهان است که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.