پرداخت ۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح های گردشگری

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک آینده به منظور اعطای ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح های گردشگری بزودیبه‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ تفاهم‌نامه اعطای این تسهیلات امروز یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ به امضای آقایان سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد فتانت مدیرعامل بانک آینده رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه ۳ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، در قالب تسهیلات به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: دولت و مجلس بر اساس تمهیداتی که برای قانون بودجه ۱۴۰۰ دیده‌اند یک فرصت مناسب برای استفاده از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ برای همه دستگاه‌ها اختصاص داده‌اند. سهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۱۵هزار میلیارد ریال است.

آقای سعید اوحدی افزود: این منابع بر اساس تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل از سوی این وزارتخانه با نرخ یک درصد سپرده می‌شود و بانک‌های عامل نیز یک و نیم برابر آن را با نرخ تعیین شده به متقاضیان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در قالب تسهیلات اعطا می‌کنند.

او اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ طرح در حوزه گردشگری داریم که پیشرفت ۷۰ درصد دارند و امروز ششمین قرارداد ما با بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات برای تکمیل این طرح‌ها منعقد شد. ضمن این که بانک آینده یک نگاه جدی به پشتیبانی از طرح‌های گردشگری دارد و به همین دلیل در کنار این تفاهم‌نامه یک تفاهم‌نامه دیگر برای حمایت از فعالان گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم داشت که با این اتفاقات بتوانیم یک گام جدی در تحقق اهداف قانون‌گذار و تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور برداریم.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه هزار میلیارد ریال از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپرده‌گذاری می‌شود و یک و نیم برابر آن از سوی بانک آینده تامین خواهد شد و در مجموعه ۳ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت خواهد شد.

*همکاری بانک آینده محدود به این تفاهم‌نامه نیست

آقای محمد فتانت مدیرعامل بانک آینده نیز گفت: از اعتمادی که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بانک آینده داشته است، تشکر می‌کنم. این تفاهم‌نامه در شرایطی اجرایی می‌شود که در سال‌های گذشته یکی از حامیان اصلی حوزه مأموریت‌های این وزارتخانه بودیم.

او افزود: باور و اعتقاد دارم که در پساکرونا بخشی که می‌تواند بیشتر از سایر بخش‌های مؤثر باشد، بخش گردشگری است.

آقای فتانت اضافه کرد: بانک آینده با حوزه گردشگری بیگانه نیست و اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام داده است. اکنون که به لطف خدا شاهد کاهش بیماری کرونا هستیم و به دوران پساکرونا نزدیک می‌شویم این بانک آمادگی کامل برای تامین زیرساخت‌های گردشگری را دارد.

مدیرعامل بانک آینده یادآور شد: کار‌های ما با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تنها منوط به این تفاهم‌نامه نیست بلکه اشتراکات فراوان دیگری داریم و آمادگی این را داریم که در سایر حوزه‌ها نیز با این وزارتخانه همکاری کنیم.

او خاطرنشان کرد: حمایت‌های بانک تنها به این تفاهم‌نامه ختم نمی‌شود بلکه در خدمت تمام فعالان حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم که چنانچه بانک آینده را به‌عنوان بانک عامل خود انتخاب کنند، آماده ارائه خدمات به آن‌ها هستیم.