چرا هواپیمایی آتا دومین شرکت برتر در عملیات نوروز ۱۴۰۲ معرفی شد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که این هواپیمایی همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، با رشد قابل توجه نسبت به میانگین ماه‌های گذشته، با انجام هزار و ۱۶۵ پرواز و جابجایی ۱۵۷ هزار و ۵۸۶ مسافر، به عنوان دومین شرکت برتر از حیث میزان جابجایی مسافر و ارائه خدمات به گردشگران نوروزی انتخاب شده است.

در همین راستا «جعفر یازرلو» امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اینکه چرا با وجود تعلیق پروازهای خارجی آتا، این شرکت دومین ایرلاین برتر در عملیات پروازی نوروز اعلام شد، گفت: رتبه برتر آتا از نظر «کمی» است. آمارها تایید می‌کند که هواپیمایی آتا از نظر تعداد لگ‌های پروازی (نشست و برخاست هواپیما) و جابجایی مسافران نوروزی توانسته رتبه مناسبی را کسب کند.

وی توضیح داد: تعلیق پروازهای خارجی آتا به دلیل کاهش کیفیت و تاخیر در چند پرواز بود که به ۱۰ ساعت هم رسید اما نمی‌توان به این دلیل از اثر کمی یک ایرلاین چشم پوشی کرد.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی، اگر یک شرکت هواپیمایی در حوزه تاخیر و نارضایتی مسافران هشدار گرفته است، دلیل نمی‌شود که عملکرد «کمی» مناسب ایرلاین هم چشم‌پوشی کرد.

یازرلو با اعلام اینکه تعلیق پروازهای آتا در صورت برنامه‌ریزی برای انجام به موقع پروازها لغو خواهد شد از کاهش میانگین تاخیرهای پروازی خبر داد و گفت: سال گذشته میانگین تاخیر پروازهای نوروزی یک ساعت و نیم بود، امسال توانستیم تاخیرات کلی را به میانگین ۱۹ دقیقه کاهش دهیم.