کرمان نیازمند تقویت پروازهای خارجی است

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با اشاره به اینکه این استان به واسطه مراودات تجاری در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی نیازمند تقویت پروازهای خارجی است گفت: حمل و نقل ترکیبی ریلی، جاده‌ای و هوایی برای این استان اهمیت بالایی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار احیای ردیف اعتباری برای فرودگاه کرمان شد و افزود: استان کرمان به واسطه مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد حضور محبان ایشان از اقصی نقاط دنیا و کشور است و لذا باید در زیرساخت‌هایی همچون جابه جایی هوایی تقویت شود.

روکش آسفالت باند فرودگاه بم بزودی

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: فرودگاه‌های استان کرمان به غیر از شهر کرمان، تنها از اعتبارات استانی، کمک‌های شرکت‌ها و عوارض مردمی ساخته شده‌اند.

حمیدرضا سیدی افزود: در استان کرمان علاوه بر پنج فرودگاه فعال ۲ سایت کمک ناوبری مهم در جبالبارز و ۶۰ کیلومتری راور داریم.

وی ادامه داد: روکش آسفالت باند فرودگاه بم بزودی انجام می‌شود، ضمن اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان برای باند فرودگاه سیرجان اختصاص داده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کرمان نیز برنامه‌های خوبی داریم و با منابع شرکت فرودگاه‌ها و استانی کار را پیش خواهیم برد.

کرمان بیشترین آمار متقاضی عتبات عالیات را بعد از تهران دارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کرمان به واسطه پوشش هوایی جنوب شرق کشور حائز اهمیت است و رتبه هشتم کشور را در جابه جایی مسافر دارد.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: استان کرمان بیشترین آمار متقاضی عتبات عالیات را بعد از تهران دارد و بنابراین می‌طلبد پروازهای خارجی در استان تقویت شود.