گردشگری ایران / بابلکنار بهشت پنهان مازندران

بابلکنار، یکی از بخش های شهرستان بابل می باشد که در جنوب شرقی این شهرستان در استان مازندران واقع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز بخش بابلکنار در جنوب شرقی شهرستان بابل قرار دارد که از سمت شمال به بخش مرکزی و از سمت جنوب به بخش بند پی شرقی و بخش شیرگاه، منطقه سوادکوه از سمت شرق با قسمت مرکزی قائمشهر و از سمت غرب با منطقه های گتاب محدود میگردد.

یکی از جاذبه های گردشگری بابلکنار پارک جنگلی بزچفت می باشد که به پارک جنگلی بابلکنار شهرت دارد.

این پارک که در 22 کیلومتری شرق بابل واقع شده است، یکی از زیباترین جاذبه های استان مازندران به شمار می رود. همچنین پارک جنگلی بزچفت به عنوان منطقه نمونه گردشگری از سوی میراث فرهنگی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شده است.

وسعت این پارک 760 هکتار بوده که در آن 150 گونه گیاه درختی و بوته ای وجود دارد که از میان آن ها می توان به شمشاد، راش، زبان گنجشک، بلوط، نارون و توسکا اشاره کرد. برخی از گیاهانی که در این منطقه وجود دارند، زمان ایجاد آن ها به میلیون ها سال باز میگردد و به همین دلیل به آن ها، گیاهان فسیل زنده و یا موزه طبیعی گفته می شود.

یکی از اصلی ترین قسمت های این پارک، آبشار و چشمه های کوچ آن می باشد. همچنین اگر از شنیدن صدای پرندگان لذت می برید، به شما توصیه می کنیم که در قسمت های مختلف این پارک قدم بزنید و از صدای دلنشین پرنده ها لذت ببرید.

پارک جنگلی بابلکنار طبیعت وصف ناپذیری دارد. اگر عاشق طبیعت گردی و عکاسی از سوژه های طبیعی هستید، حتما از این پارک دیدن کنید.

از طریق دو مسیر فیروز کوه و هراز، می توانید خود را به این پارک جنگلی برسانید

مسیر فیروز کوه: اگر قصد دارید از سمت جاده فیروز کوه به پارک جنگلی بروید، در ابتدا باید به قائمشهر و سپس بابل بروید و بعد از آن به سمت فلکه شهید و جاده گنج افروز، مسیرتان را ادامه بدهید. با طی کردن مسافت 22 کیلومتر در مسیر گنج افروز، در سمت چپ خود تابلوی پارک جنگلی بزچفت را مشاهده خواهید کرد.

مسیر هراز: اگر از سمت جاده هراز قصد دارید به پارک جنگلی بروید، هنگامی که با طی کردن مسیر به شهرستان بابل رسیدید، باید مسیرتان را از سمت میدان ولایت و میدان دانشگاه، به ترتیب ادامه بهید و پس از رسیدن به میدان جهت مسیر خود را به سمت جاده گنج افروز تغییر دهید. به مدت 30 دقیقه از بابل تا پارک جنگلی فاصله زمانی وجود دارد.

اگر از جاده فیروز کوه به سمت پارک جنگلی می روید، میتوانید در مسیر خود از جاذبه های طبیعی مانند تنگه وارشی، پل ورسک و منطقه سرسبز سواد کوه لذت ببرید.
بهترین زمان برای سفر به این مکان، ماه های اردیبهشت و آبان می باشد. همچنین سعی کنید در ماه هایی که بارش باران در این مکان زیاد است سفر نکنید، چرا که ممکن است زمین گل آلوده باشد و شما را آزار دهد و یا مسیر آن لغزنده باشد و شما را با مشکل مواجه کند.

اقامتگاه و بومگردی های زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد که معماری و بافت آن سبک سنتی دارد و شما می توانید در هنگام سفر به این منطقه در کلبه های سنتی آن اقامت چند روزه ای را داشته باشید. همچنین شما می توانید اقامتگاه هایی که در روستای سواد کوه، روستای لفور و روستای تیکرن ساخته شده اند، با قیمت های مناسب اجاره کنید.