گردشگری دریایی بین ایران و عمان کلید می‌خورد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان از آغاز گردشگری دریایی بین ایران و عمان خبر داد و گفت: اخیرا با معاون وزیر گردشگری جلسه‌ای را در خصوص گردشگری دریایی داشتیم، این سبک گردشگری به صورت نیم روزه یا یک‌روزه در اطراف خلیج فارس انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی یکتاپرس، علیرضا جلال‌زایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان در خصوص آمادگی پذیرش این استان برای حضور گردشگران گفت: ما در همان ایام کرونا هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای گردشگر بودیم، اما در ایام پساکرونا قرار است اتفاقات تازه‌ای بیفتد و احساس من این است که یک سونامی گردشگری در پیش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال پس از دو سال قرار است نوروزگاه‌ها را در سطح استان داشته باشیم، گفت: قرار بر این است که ۱۲۱ نوروزگاه در سطح استان دوباره فعال شود که بیشتر در مبادی شهر‌ها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان از آغاز گردشگری دریایی بین ایران و عمان خبر داد و گفت: اخیرا با معاون وزیر گردشگری جلسه‌ای را در خصوص گردشگری دریایی داشتیم، کاری که یک بار آن را کلید زدیم، اما ناموفق بود و حالا قرار است دوباره شروع کنیم.

جلال‌زایی با اشاره به اینکه این سبک گردشگری به صورت نیم روزه یا یک‌روزه در اطراف خلیج فارس انجام می‌شود گفت: در این شکل از گردشگری ارتباط خوبی بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس به خصوص عمان که مبدأ اصلی چابهار و مردم استان سیستان و بلوچستان برای سفر به عمان است وجود دارد.

وی همچنین از آمادگی این استان برای حضور در اکسپوی آینده خبر داد و گفت: استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارد تا ظرفیت‌های گردشگری خود را معرفی کند ضمن اینکه تلاش داریم تا سال ۱۴۰۲ سالی باشد که با نگاه وزرای گردشگری حاشیه اقیانوس هند رقم بخورد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ما رویداد هفت گانه گردشگری است که از سوی استان‌های ساحلی کشور یعنی گیلان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، گلستان، بوشهر و خوزستان انجام می‌گیرد.