۱۰ منطقه نمونه گردشگری لرستان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست هستند

ایسنا/لرستان معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۰ منطقه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان جزو مناطق نمونه گردشگری هستند.

نبی‌اله قائدرحمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کسانی هستند که تمایل به گردشگری شکار دارند و حفاظت محیط زیست لرستان قرق اختصاصی در لرستان به منظور رونق گردشگری ایجاد کرده و چنانچه افرادی مایل باشند  دستورالعمل‌های آن از طریق هیات وزیران و شورای عالی محیط زیست به استان ابلاغ شده است و می‌شود از این فرصت استفاده و در عین حال از محیط زیست نیز حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان قابلیت‌های گردشگری زیادی به لحاظ تاریخی، فرهنگی و اجتماعی دارد، بیان کرد: توسعه گردشگری استان به خاطر فقر زیرساختی گردشگری و عدم معرفی صحیح و مطلوب نقاط دینی لرستان تحت تاثیر قرار گرفته است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: در این راستا باید سایتی طراحی و محدودیت‌ها، ماموریت‌ها و مسائلی که باید رعایت شود را بیان کند.

قائدرحمتی  با بیان اینکه ۳۵ منطقه نمونه گردشگری در لرستان معرفی شده است که از این تعداد ۱۰ منطقه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان قرار دارند، گفت: براساس طرح جامع مدیریت که در شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان مصوب شده حاضر به همکاری هستیم.

وی اضافه کرد: طرح‌های جامع مدیریتی استان نیز گردشگری را در دو بخش ترسیم کردند که براساس آن مناطق خود را زون‌بندی کردیم.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: زون گردشگری در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان شامل گردشگری متمرکز و گسترده است.

قائدرحمت افزود: در گردشگری متمرکز می‌توان هتل، رستوران و … احداث شود، اما در گردشگری گسترده احداث ممنوع است و افراد می‌توانند از چادر استفاده کنند چون طبیعت آنجا از حساسیت زیادی برخوردار است و این موضوعات را در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مشخص شدند.

وی بر تقویت رشته‌های گردشگری و صنعت توریسم در دانشگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: آموزش‌های لازم هتل‌داری و گردشگری به متولیان امر داده و همچنین مجتمع‌های گردشگری متناسب با نیاز گردشگر ایجاد شود.