۱۰ پرواز داخلی و خارجی نوروزی به پروازهای فرودگاه گیلان افزوده شد

رشت – ایرنا – ۱۰ پرواز داخلی و خارجی نوروزی به پروازهای فرودگاه گیلان افزوده شد و پرواز فوق العاده کیش از امروز یکشنبه ۲۲ اسفندماه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت آغاز شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان اعلام کرد: تا به این لحظه ۱۰ پرواز نوروزی داخلی و خارجی به مقاصد کیش و ارمنستان به پروازهای این فرودگاه افزوده شده است.

سید رضا علوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو پیگیری های صورت گرفته، شرکت هواپیمایی کیش ایر اقدام به برقراری مجدد پروازهای خود به مقصد کیش در فرودگاه سردارجنگل رشت نموده است .

وی اظهار داشت: چهار سورتی پرواز جدید توسط شرکت هواپیمایی مذکور از امروز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در ایام عید به مقصد کیش به صورت هفتگی از فرودگاه سردار جنگل رشت برنامه ریزی شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان همچنین از برقراری 6 سورتی پرواز رفت و برگشت مسیر رشت به ایروان توسط شرکت هواپیمایی آرمینیا ایرویز خبر داد که در روزهای ۲۹ اسفند، ۴ و ۸ فروردین سال آینده از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام خواهد شد.

علوی ضمن اشاره به آمادگی این فرودگاه برای پذیرش پروازهای داخلی و خارجی در ایام نوروز، افزود: در نوروز ۱۴۰۱شاهد افزایش پروازهای داخلی و برقراری پرواز های فوق العاده به مقاصد مختلف کشور و همچنین برقراری پرواز های عتبات در آینده نزدیک از فرودگاه سردار جنگل رشت خواهیم بود که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است و تأسیس آن به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می گردد. این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده است؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار ارتفاع آن ۴۰ پاپایین‌تر از آب های آزاد است