۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت هتل ۵ ستاره در ایلام سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی جهت ساخت هتل ۵ ستاره در شهر ایلام موافقت کرد.

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با توجه به نیاز این استان به ساخت هتل پنج‌ستاره کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به‌منظور جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی و همچنین افزایش تورهای گردشگری با ایجاد این پروژه موافقت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به این‌که این استان به واسطه هم‌مرزی با کشور عراق یکی از معبرهای اصلی تردد زوار حسینی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن آمار تردد زوار باید زیرساخت‌های مربوط جهت اقامت زوار و گردشگران توسعه یابد که ساخت و تجهیز هتل ۵ ستاره یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این خصوص انجام می‌شود.

شنبه زاده با بیان این‌که درخواست ساخت هتل پنج‌ستاره توسط بخش خصوصی ارائه‌شده است افزود: هتل پنج‌ستاره در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شهر ایلام با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان ایجاد می‌شود.

این مسئول با بیان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌شود گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری است و تلاش می‌شود زیرساخت‌های متناسب با این حوزه نیز در استان فراهم شود تا شاهد رشد و توسعه گردشگری در استان ایلام باشیم.