۳۵امین اثر طبیعی کشور، بزرگترین آبشار طبیعی خاورمیانه/ روایتی از مبین کروندی

مبین کروندی؛ آبشارگرد، ایرانگرد و بلاگر سفره. اون با وجود مشغله‌های کاری از هر فرصتی استفاده می‌کنه تا خودش رو به طبیعت برسونه و در این فضا حضور داشته باشه. مبین در سفری به استان بی‌نظیر خوزستان، از آبشاری رتبه‌دار در ایران و خاورمیانه دیدن می‌کنه. با ما همراه باشید تا از طریق روایت این عاشق سفر و طبیعت، بهتر و بیشتر از «آبشار شِوی» یا «آبشار تَله زنگ» بدونیم.

سلام نو – سرویس گردشگری: مبین نکات مهمی از بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه و یکی از بلندترین آبشارهای ایران می‌گه. اون به عنوان طبیعتگرد و آبشارگرد، «آبشار شِوی» رو یکی از زیباترین آبشارهای ایران می‌دونه: “یکی از زیباترین آبشارهای ایران آبشار شِوی یا آبشار تَله زنگ نام دارد که بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود و در میان کوه‌های زاگرس جای گرفته است. آبشار شوی در ۱۰۰ کیلومتری شهرستان دزفول و در مرز دو استان خوزستان و لرستان واقع است و در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث ملی و طبیعی کشور به ثبت رسید. ارتفاع آبشار از محل سرچشمه نزدیک به ۱۰۰ متر و عرض آن ۷۰ متر است که به نوبه خود، یکی از بلندترین آبشارهای ایران به حساب می‌آید.”

۳۵امین اثر طبیعی کشور، بزرگترین آبشار طبیعی خاورمیانه/ روایتی از مبین کروندی

مبین از بهترین زمان و فصل برای بازدید از آبشار شوی می‌گه: “با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه شوی، بهترین فصل سفر به آبشار شوی اوخر فصل زمستان و اویل فصل بهار است.” اون در ادامه مسیر دسترسی به آبشار رو به طور کامل توضیح می‌ده: “خوزستان، دزفول، دهستان شوی. برای رفتن به آبشار شوی می‌توانید سوار قطار عادی تهران- اهواز شوید و در ایستگاه تله زنگ پیاده شوید و به‌سمت آبشار پیاده‌روی کنید. راه دیگر برای رسیدن به این آبشار از سمت منطقه سردشت دزفول است که تا حوالی آبشار ادامه دارد و بعد از آن با پیاده‌روی به آبشار شوی خواهید رسید.”

۳۵امین اثر طبیعی کشور، بزرگترین آبشار طبیعی خاورمیانه/ روایتی از مبین کروندی