۳۸ فرودگاه آماده اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین می‌شود

تهران- ایرنا- مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۳۸ فرودگاه کشور آمادگی کامل برای انجام عملیات اربعین امسال را دارند.

به گزارش ایرنا، امسال حدود ۵ میلیون زائر اربعین از ایران عازم عراق شود که حدود ۶۰ هزار نفر از طریق ناوگان هوایی، ۳۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان ریلی (تا خرمشهر و شلمچه) و حدود ۴.۵ میلیون نفر از طریق حمل و نقل جاده‌های در این سفر معنوی جابه‌جا خواهند شد. به طور متوسط ۱۲۰ پرواز در هفته خواهیم داشت که با لحاظ پروازهای فوق‌العاده و همچنین پروازهای شرکت هواپیمایی العراقیه حدود ۱۶۰ پرواز در هفته خواهد شد.

ظرفیتی که برای جابه‌جایی زوار اربعین از طریق ناوگان هوایی در نظر گرفته می‌شود حدود ۶۰ هزار زائر خواهد بود که از ۱۷ فرودگاه کشور این سفرهای هوایی به عراق انجام می‌شود، البته برنامه‌ریزی کرده‌ایم در صورت امکان فرودگاه‌های بیشتری نیز به این آمار فرودگاه‌ها اضافه شود.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور امروز به نقل از «غلامرضا رستمیان» از آمادگی فرودگاه‌های کشور برای اعزام زائران حسینی در اربعین امسال خبر داد و گفت: ۹ فرودگاه بین‌المللی و ۲۹ فرودگاه دارای مرز هوایی بوده و قابلیت اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند.

رستمیان اظهار کرد: پس از اعزام و پذیرش مطلوب زائران خانه خدا در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ در حال برنامه‌ریزی برای اعزام زائران حضرت اباعبدالله (ع) به عملیات اربعین هستیم.

وی با اشاره به تاکید ویژه وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری هرچه بهتر عملیات اربعین گفت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص اعزام زائران اربعین برگزار شده و نماینده وزیر در این حوزه پیگیر امور مرتبط با اعزام زائران است.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها در خصوص زمان اعزام زائران به کشور عراق گفت: وزارت راه و شهرسازی تا این لحظه تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور را برای عملیات اربعین در نظر گرفته و تمامی شرکت‌های وابسته به وزارتخانه برای برگزاری مطلوب این عملیات بسیج شده‌اند.

رستمیان در خصوص اقدام فرهنگی مذهبی شرکت فرودگاه‌ها در عملیات اربعین عنوان کرد: موکب‌های اربعین در فرودگاه‌هایی که آمادگی پذیرایی از زائران را داشته باشند، برپا خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات بهداشتی شرکت فرودگاه‌ها در مقابله با کرونا، گفت: در عملیات اربعین مطابق با آخرین دستورات وزارت بهداشت پیش خواهیم رفت و با برگزاری جلسات به صورت دو هفته یک‌بار به دنبال برگزاری هرچه باشکوه‌تر عملیات اربعین در سال جاری هستیم.