۴ نمونه از بهترین آکواریوم­های دنیا!

خط ساحلی کالیفرنیا به طول ۸۴۰ مایل دارای همه چیز است، از سواحل موج­سواری گرفته تا جنگل­های کلپ و خلیج­های صخره­ای که در آن شیرهای دریایی و سمورها زندگی می­کنند. هیچ مکانی بهتر از آکواریوم خلیج مونتری در کالیفرنیا برای نمایش انواع گیاهان و جانوران ساحل اقیانوس آرام وجود ندارد.

سلام نو-سرویس گردشگری: بهترین آکواریوم‌های دنیا به ما این امکان را می‌دهند که از گنجینه‌های کیهان زیر دریا بدون نیاز به رفتن به زیر آب لذت ببریم.

از جنگل‌های کلپ معروف و سمورهای دریایی در آکواریوم خلیج مونتری کالیفرنیا گرفته تا تونل‌های کوسه در آکواریوم پرجنب‌وجوش سیدنی، در اینجا فهرستی از آکواریوم‌های برتر در سراسر جهان وجود دارد که باید در تعطیلات بعدی خود برای بازدید از آنها برنامهریزی کنید.

آکواریوم خلیج مونتری، کالیفرنیا

۴ نمونه از بهترین آکواریوم­های دنیا!

خط ساحلی کالیفرنیا به طول ۸۴۰ مایل دارای همه چیز است، از سواحل موجسواری گرفته تا جنگلهای کلپ و خلیجهای صخرهای که در آن شیرهای دریایی و سمورها زندگی میکنند. هیچ مکانی بهتر از آکواریوم خلیج مونتری در کالیفرنیا برای نمایش انواع گیاهان و جانوران ساحل اقیانوس آرام وجود ندارد.

یکی از معروف‌ترین آکواریوم‌های کشور، این مرکز تحقیقاتی چند سطحی به‌ویژه به دلیل داشتن نمایشگاه بزرگ چتر دریایی، پنگوئن‌های آفریقایی و ده‌ها کوسه، از جمله کوسه فرشته اقیانوس آرام که ظاهری عجیب و غریب دارد، شهرت دارد. یکی از بهترین کارهایی که در مونتری انجام میشود این است که یک روز کامل را در اینجا بگذرانید، بهخصوص اگر با بچهها به آنجا سفر میکنید.

آکواریوم پنگوئن ناکازاکی، ژاپن

۴ نمونه از بهترین آکواریوم­های دنیا!

آکواریوم پنگوئن ناکازاکی خانه بیش از ۱۸۰ پنگوئن است. این مرکز دارای گونه‌های فراوانی از جمله پنگوئن‌های ماژلانی پاتاگونیایی، پنگوئن‌های راک‌هاپر ابروی زرد و پنگوئن‌های پادشاه غول‌پیکر قطب جنوب است.

حتی اگر این مکان آکواریوم بزرگی نیست، برنامهریزی کنید که حداقل یک ساعت یا بیشتر را در ناکازاکی در این مکان بگذارید. شما بهراحتی توسط پنگوئنهایی که بهطور طبیعی خندهدار هستند و اغلب برای بازدیدکنندگان خودنمایی میکنند، مجذوب خواهید شد.

پنگوئنها به لطف سیستم شبکهای در خلیج ناکازاکی که به آنها اجازه میدهد آزادانه در اقیانوس آزاد شنا کنند، در داخل و خارج از خانه زندگی میکنند. سعی کنید رژه پنگوئنها را در حالیکه راه خود را از نمایشگاههای سرپوشیده به منطقه شنا در فضای باز طی میکنند، تماشا کنید، که معمولا حدود ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر اتفاق میافتد.

پارک دریای آتلانتیک، آلسوند، نروژ

۴ نمونه از بهترین آکواریوم­های دنیا!

در پارک دریای آتلانتیک در السوند نگاهی اجمالی به زندگی زیر دریا در نروژ داشته باشید. پارک دریای آتلانتیک که بهعنوان گسترش خط ساحلی ساخته شده است، دارای زیستگاههای آب اقیانوسی داخلی و خارجی برای پنگوئنها و شیرهای دریایی است. حیوانات هر روز با دست تغذیه میشوند و اگر خوششانس باشید، حتی میتوانید با محققان پنگوئنها تعامل داشته باشید، زیرا آکواریوم یک برنامه فعال پرورشی در محل دارد.

فضای باز در پارک دریای آتلانتیک بزرگتر از نمایشگاههای داخلی است، بنابراین حتما یک ژاکت بارانی یا چتر بههمراه داشته باشید. اگر تصمیم دارید داخل آن بمانید، همچنان می‌توانید بسیاری از مخازن بزرگ از کف تا سقف را ببینید و برخی از موجودات کوچک‌تر اقیانوس را با کارکنانی که همیشه در دسترس هستند کنترل کنید تا مطمئن شوید که حیوانات سالم هستند.

آکواریوم سیالیف کلی تارلتون، اوکلند، نیوزیلند

۴ نمونه از بهترین آکواریوم­های دنیا!

کلی تارلتون باستانشناس و غواص دریایی متوجه شد که تعداد کمی از مردم اهمیت حفظ اقیانوسها را درک میکنند، به همین دلیل است که او تصمیم گرفت یک آکواریوم در اوکلند باز کند تا به مردم کمک کند احساس بهتری در ارتباط با دنیای دریایی داشته باشند.

اگرچه آکواریوم سیالیف کلی تارلتون در ابتدا کوچک بود، اما اکنون فضایی شلوغ است و بزرگترین کلنی پنگوئنهای زیر قطب جنوب در جهان را در خود جای داده است. این آکواریوم دارای پنگوئنهای کینگ و جنتو است و شما میتوانند یک ساعت در آنجا وقت بگذرانید.