۵۰ طرح در خراسان جنوبی مشمول امهال تسهیلات گردشگری است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا پایان سال جاری امهال می‌شود و حدود ۵۰ طرح مشمول این ابلاغیه دولت در استان وجود دارد.

علی‌اکبر اکبری‌راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این ابلاغیه بازپرداخت تمامی تسهیلات بانکی اخذ شده توسط تاسیسات و فعالان گردشگری دارای مجوز از وزارت گردشگری تا پایان سال جاری امهال می‌شود و به انتهای دوره تقسیط منتقل خواهد شد تا پس از آخرین قسط وصول شود.

وی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده در استان و برای اطلاع‌رسانی به افراد واجد شرایط اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است که متقاضیان باید برای امهال تسهیلات دریافتی به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، سینا، کشاورزی و صادرات پرداخت‌کنندگان این گونه تسهیلات به متقاضیان هستند و آمادگی دارند تا در اجرای مصوبه دولت سیزدهم مبنی بر امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری استان مساعدت کنند.

وی افزود: تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید نیز مشمول برخورداری از این مصوبه می‌شود و این صندوق نیز آمادگی همکاری با متقاضیان تسهیلات گردشگری را دارد.

اکبری‌راد بیان کرد: مجموع تسهیلات اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان خراسان جنوبی که مشمول این مصوبه می‌شود، ۳۵ میلیارد تومان است و این اقدام و ابلاغیه اخیر دولت به منظور حمایت و پشتیبانی از تاسیسات و فعالان گردشگری که در دوران شیوع کرونا دچار خسارت و زیان شده‌اند، ابلاغ شده است.

وی گفت: ضرورت دارد متقاضیان و فعالان بخش گردشگری برای امهال بازپرداخت تسهیلات اشتغالزایی خود به بانک‌های عامل مراجعه و از این فرصت استفاده کنند.‌