درآمد هواپیمایی امارات چقدر است؟

شرکت هواپیمایی امارات در جدیدترین گزارش مالی نیم سالانه خود از افزایش درآمد و در عین حال کاهش چشمگیر سودآوری خود خبر داده است.
درآمد هواپیمایی امارات چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز، شرکت هواپیمایی امارات که هم‌اکنون یکی از بزرگترین ایرلاین‌های فعال در جهان محسوب می‌شود، حالا با انتشار یک گزارش مالی که به نیمه نخست سال جاری میلادی تعلق دارد، از میزان درآمد و سودآوری خود خبر داده است.

در این گزارش مالی نیم سالانه می‌توان دریافت که میزان درآمد هواپیمایی امارات ۵۴.۴ میلیارد درهم معادل ۱۴.۸ میلیارد دلار بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۹.۴ میلیارد درهم معادل ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده، ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

این در حالیست که میزان سودآوری این شرکت بزرگ مستقر در دوبی، در مقایسه با میزان ان در مدت مشابه سال گذشته یک کاهش ۵۳ درصدی را تجربه کرده است و آن نیز نرخ سود خالص ۱.۱ میلیارد درهم معادل ۲۹۶ میلیون دلار است. تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که علت این کاهش قابل توجه در میزان سودآوری علی‌رغم افزایش درآمد، افزایش قابل ملاحظه سوخت در جهان و همچنین نوسانات نرخ ارز در بسیاری از کشورهای جهان بوده است به گونه ای که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، قیمت سوخت موردنیاز هواپیماها ۳۷ درصد رشد و افزایش داشته است.

بر اساس گزارش trade arabia ، شیخ احمد بن سعید المکتوم، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی امارات در این خصوص به افزایش نرخ قیمت سوخت و نوسانات ارزی در بازار کشورهایی نظیر هند، ایران، برزیل و آنگولا نیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش استقبال مردم این کشورها از خدمات امارات ایرویز بوده که به باور وی، همواره یکی از گران قیمت‌ترین و بهترین خدمات هوایی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.