فرانسه و مناطق دیدنی

 فرانسه
فرانسه کشوری مدرن واقع در اروپای غربی است. پایتخت این کشور پاریس و زبان رسمی آن فرانسوی است. فرانسه ۵۵۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد به همین دلیل لقب پهناورترین کشور اروپایی را به آن داده اند. از کشورهای هم مرز با فرانسه می توان به بلژیک، آلمان، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا و  … اشاره کرد. جمعیت کشور فرانسه ۶۵ میلیون نفر و واحد پول آن یورو می باشد. فرانسه سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به شمار می آید و کشوری دارای تسحیلات هسته ای می باشد. طی ۵۰۰ سال گذشته فرانسه از قدرت های بزرگ فرهنگی، اقتصادی و نظامی در جهان بوده و در اروپا و دیگر بخش های جهان نفوذ سیاسی داشته است. در فرانسه رئیس حکومت رئیس جمهور است که با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و دوره ریاست جمهوری در فرانسه پنج سال است. کشور فرانسه در سال ۱۹۹۸ میلادی با ۷۰ میلیون گردشگر مقام نخست کشورهای توریستی جهان را  از آن خود کرده است. در ادامه برای آشنایی بهتر با این کشور توریستی به ده مورد از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه اشاره می کنیم.

۱-کلیسای نوتردام

کلیسای نوترادم یکی از بهترین و پرجاذبه ترین کلیساهایی است که به سبک گوتیک ساخته شده است. ساخت و ساز این کلیسای زیبا در سال ۱۱۶۳ آغاز شد و تقریبا دو دهه طول کشید تا این کلیسای زیبا تکمیل گردد. گردشگران عزیز می توانند از بالای برج شمالی این کلیسای زیبا شاهد دیدن  نمایی فوق العاده زیبا از شهر زیبای فرانسه باشند. با توجه به مجاورت این کشور با اسپانیا شما می توانید با دریافت یک ویزا برای این کشور به به کشور اسپانیا نیز در قالب تورهای ترکیبی اروپای غربی به این کشورها سفر کرده و از جاذبه های گردشگری اسپانیا هم لذت ببرید.

۲-برج ایفل

برج ایفل برجی فلزی در میدان شان دومارس در کنار رودخانه سن و در شهر پاریس می باشد که ارتفاع این برج ۳۲۴ متر است و وزن آن نیز بیش از ۱۰۰ هزار تن می باشد که در زمان خود مرتفع ترین برج جهان بوده است. برج ایفل به عنوان نماد فرانسه شناخته شده است که یکی از پربازدید ترین بناهای جهان شناخته شده است و هر ساله میلیون ها گردشگر به بازدید از این برج زیبا و سربه فلک کشیده می آیند. همچنین این برج زیبا در سال ۱۸۸۷ شروع به ساخت گردید و در سال ۱۸۸۹ نیز به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین انقلاب فرانسه ساخته شد اما بعد از ساخت این بنای زیبا عده ای از بزرگان از جمله امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و همچنین الکساندر دوما نویسنده مشهور فرانسه به اعتراض برخاستند. ناگفته نماند که نام زیبای این برج از نام سازنده اش گوستاو ایفل گرفته شده است. گردشگران عزیز می توانند با سفر با تور ارزان فرانسه خاطره انگیز ترین خاطرات را در ذهن ها به ثبت برسانند.

۳-طاق پیروزی

از آنجایی که کشور زیبا فرانسه جاذبه های بی نظیری را در خود گنجانده است برای سفر به این کشور زیبا صدور ویزا الزامیست و گردشگران عزیز زودتر مقدمات سفر را فراهم کنند زیرا تور لحظه آخری برای سفر به این کشور زیبا تعریف نشده است. طاق پیروزی که یکی دیگر از جاذبه های کشور فرانسه می باشد که در میدان شارل دوگل قرار گرفته است. این طاق زیبا به یادگار از پیروزی های پی در پی امپراطور ناپلئون بنا شده است. این طاق زیبا در سال ۱۸۳۶ مدتها پس از اینکه زمان حکومت ناپلئون به سرانجام رسیده بود بنا شد.

۴- کاخ ورسای

کاخ زیبای ورسای در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب پاریس قرار گرفته است که همه ساله بازدیدکنندگان خاص خود را دارد. کاخ زیبای ورسای زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمومی ساخته شده بود اما بعدها به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرها تبدیل گردید.

۵-قلعه ی چنانسی

قلعه ی چنانسی یکی از قلعه های باستانی زیبای فرانسه می باشد که در روستای کوچک چنانسیکس واقع شده است و بر روی رودخانه چر ساخته شده است. قلعه چنانسی برای اولین بار در قرن پانزدهم ساخته شد و بعد از آن در قرن شانزدهم خراب شد و جددا شروع به بازسازی این قلعه ی زیبا گردید. امروزه این قلعه بعنوان یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری محسوب می شود و بعنوان دومین مکان پربازدید در در فرانسه بعد از ورسایلز شناخته شده است.

۶-مون مارتر

با وجود تعداد بیشماری گردشگر در این کشور زیبا، مون مارتر زمانی پناهگاه هنرمندان محبوب پاریس بوده است. همچنین از معروف ترین جاذبه مون مارتر کلیسای قلب مقدس می باشد که هزاران گردشگر را به سوی خود کشانده است. علاقه مندان سفر به کشور فرانسه می توانند با تور فرانسه از جاذبه های برتر کشور فرانسه دیدن کنند.

۷-موزه مالمزون

مالمزون در گراند هتل در سال ۱۸۶۳ تاسیس شد و در سال ۱۹۷۰ تبدیل به موزه گردید این موزه کوچک بازدیدکنندگان بیشماری را به سوی خود جذب می کند تا هیجانات وسوسه انگیزی را برای گردشگران عزیز به نمایش بگذارد.. همچنین این موزه میزبان نمایشگاههای موقت و همچنین نمایشگاه های بزرگ سالانه می باشد از جمله آثار برجسته این موزه می توان به نمایشگاه آثار پیکاسو، سزان و میرو نیز اشاره کرد.

۸-کالیفرنیا

کالیفرنیا منطقه ی دوست داشتنی و زیبای کن می باشد که مثالی بی نظیری از سواحل جنوب شرقی فرانسه می باشد. این سواحل با ویلاهای زیبا و مجلل و باغ های سرسبز و درختان نخل پوشانده شده است. این منطقه مکانی خارق العاده برای گشت و گذار گردشگران عزیز می باشد. همچنین یکی دیگر از بناهای تاریخی معروف که در این مکان وجود دارد کلیسای روسی در بلوار الکساندر می باشد که گردشگران عزیز می توانند سفری به یاد ماندنی به این کلیسای زیبا نیز داشته باشند.

۹-میدان ووژ

میدان ووژ یکی از قدیمی ترین میدان های پاریس به شمار می رود که تمام ساختمان های هم مرز این میدان دارای نمایی مشابه بوده و از آجرهای قرمز ساخته شده است. همچنین در یکی از خانه های مشرف به این میدان باشکوه موزه ویکتور هوگو قرار گرفته است. ناگفته نماند از آنجایی که کشور فرانسه با کشورهای اسپانیا و آلمان و سوئیس  همجوار می باشد گردشگران عزیز می توانند از تورهای ترکیبی،تور فرانسه با تور اسپانیا، تور آلمان و تور سوئیس نیز استفاده کنند. که علاوه به مقرون بودن هزینه می توانند از مکان های دیدنی بیشماری نیز بازدید کنند.

۱۰- کاخ فستیوال ها و کنگره ها

این کاخ زیبا محلی برای برگزاری باشکوه رویدادهای فرش قرمز منطقه است که این بنای زیبا توسط معماران مشهوری هم چون بنت و دروئه طراحی شده است و در سال ۱۹۸۲ تکمیل گردید و برای رویدادها، کنفرانس ها و جشنواره ها در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد. این کاخ زیبا ۲۵۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی دارد و دارای اتاق ها و سالن های اجتماعی مجهز به سیستم نوری و صوتی پیشرفته نیز می باشد. همچنین این کاخ زیبا در سال ۲۰۰۹ به طور کامل مدرنیزه شد و مجهز به تمام سیستم ها و دستگاههای لازم نیز گردید.