باتومی،زیباترین شهر ساحلی قفقاز

چرا باید به باتومی گرجستان؛ زیباترین شهر ساحلی قفقاز سفر کنیم؟
کشور گرجستان با تاریخ کهن، معماری منحصر به فرد و مردم مهمان‌نواز و خونگرمش در جهان شناخته شده است. دو شهر مهم و پرطرفدار این کشور یعنی تفلیس و باتومی سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان می‌پذیرند. آژانس‌های گردشگری ایرانی نیز با ارائه تورهای گرجستان در قالب تور باتومی، تور تفلیس و تور باتومی تفلیس به شکل ترکیبی به مسافران ایرانی خدمات ارائه می‌کنند.

سفر به باتومی
سواحل سنگی باتومی احتمالاً اولین چیزی است که نظر شما را در باتومی به خود جلب می‌کند. از آنجایی که شهرهای ساحلی ایران همه سواحلی ماسه‌ای دارند، ساحل پوشیده از سنگ باتومی بر کرانه‌های دریای سیاه برای ما صورت تازه و خاصی دارد. خط ساحلی باتومی پوشیده از جنگل‌های سبزی است که این شهر را در برگرفته‌اند. مجسمه‌ها، پارک‌ها، موسیقی و زندگی شبانه‌ی باتومی به این شهر شور و نشاط خاصی بخشیده است.

در کنار طبیعت زیبای باتومی، تفریحاتی همچون پارک آبی باتومی، پارک دولفین‌ها، باغ گیاه‌شناسی، و جاذبه‌هایی همچون مجسمه‌ی مده‌آ و مجسمه‌ی عشق و همچنین موزه‌های باتومی مقصد گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. در کنار همه‌ی این‌ها باتومی مراکز خرید، بزرگ، لوکس، مدرن و متنوعی دارد که همه‌ی عاشقان خرید را راضی خواهد کرد. حتما راهنمای کامل خرید در باتومی کافه گردش را بخوانید.

تور باتومی
تور باتومی اغلب به صورت ترکیبی با تور تفلیس عرضه می‌شود. طوری که شما با خرید یک تور ترکیبی تفلیس و باتومی سه شب را در تفلیس و سه شب را در باتومی می‌گذرانید. تور باتومی نیز مثل سایر تورها با توجه به نوع هتل و نوع پرواز قیمت‌گذاری می‌شود. هتل‌های متنوعی در باتومی پذیرای شما خواهند بود. قیمت تور باتومی معمولاً از 700 هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت است که بیشتر این اختلاف قیمت به دلیل متفاوت بودن هتل است.
از آنجایی که باتومی و در کل کشور گرجستان آب و هوای خنکی دارد، در فصل زمستان درجه حرارت بسیار پایین می‌آید برای همین بازار گردشگری و تورهای مسافرتی نیز به حرارت فصل تابستان و بهار نخواهد بود. به همین دلیل بیشتر آژانس‌های مسافرتی ایرانی در فصل زمستان تور باتومی ارائه نمی‌کنند. گرچه که تورهای تفلیس و تورهای ویژه‌ی اسکی به مقصد گرجستان در فصل زمستان فعال هستند، اما از آنجایی که در این فصل امکان شنا در آب‌های دریای سیاه وجود ندارد، خبری از تور باتومی نیست. از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به باتومی از اواخر بهار تا اواخر تابستان است. قیمت تور باتومی در این زمان بسیار متغیر است. تورهای آخر هفته و همچنین ایام تعطیل قیمت بالاتری دارند.

قبل از اینکه برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید باید به شما بگویم که تورهای باتومی اغلب فقط ارائه‌دهنده‌ی خدماتی مثل هتل، ترانسفر، پرواز و سیم‌کارت هستند. بیشتر این تورها یک گشت شهری را هم برای گردشگران برنامه‌ریزی می‌کنند که شامل چند فروشگاه خوراکی‌های محلی و صنایع‌دستی و یک مرکز خرید هستند. پس اگر با تور باتومی به این شهر سفر کردید، در جریان باشید که برای دیدن دیگر جاذبه‌های این شهر باید خودتان برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید.
از آنجایی که مدتی است سفر به گرجستان نیازی به ویزا ندارد، سفر به این کشور بسیار آسان شده است. به همین دلیل اگر دوست نداشتید با تور باتومی یا تورهای ترکیبی تفلیس و باتومی به گرجستان سفر کنید، کافی است با خرید آنلاین بلیط هواپیما به مقصد تفلیس یا باتومی و مقایسه و انتخاب آنلاین هتل‌های باتومی روی سایت کافه گردش، برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. البته بد نیست اگر قبل از سفرتان کمی اطلاعات در موردخلق و خوی مردم گرجستان و همچنین جاذبه‌های باتومی داشته باشید. این‌طوری مثل یک حرفه‌ای سفر خواهید کرد.