افتتاح ۸ پروژه در فرودگاه مهرآباد به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان طی دهه فجر

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مرادی با اشاره به جزئیات پروژه‌های آماده افتتاح و بهره برداری این فرودگاه در دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ با تبریک این ایام اظهار کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به رسم ۱۲ بهمن هر سال در ساعت ۹:۳۰ دقیقه، مراسم بزرگداشت ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) را با حضور مسئولان ارشد حوزه هوانوردی کشور برپا کرد و امسال، طبق برنامه ریزی‌ها مقرر است، ۸ پروژه به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی مهرآباد افتتاح شود.

وی افزود: مهمترین پروژه قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ افتتاح اولین سیمیلاتور سه بعدی برج مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی مهرآباد است که پس از گذشت ۸۰ سال از تاسیس این فرودگاه توسط یک شرکت دانش بنیان و با همکاری کارشناسان این فرودگاه طراحی و اجرا شده است.

مرادی از افتتاح مرکز سلامت روان فرودگاه بین المللی مهرآباد در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای اولین بار در صنعت هوانوردی اولین مرکز سلامت روان با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افتتاح می‌شود که محل حضور همکاران ما به واسطه توصیه‌های اکید ICAO و IFALPA و IFATCA با هدف مدیریت استرس ناشی از سوانح و شرایط بحرانی در این فرودگاه دایر می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد یادآور شد: این مرکز، امکان ارائه خدمات به عموم مردم و مسافران نیز دارد.

وی در ادامه از افتتاح ۶ پروژه بهسازی، ایمن سازی و ارتقا سطح خدمات در فرودگاه مهرآباد طی ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها، بهسازی سقف ترمینال ۴ به عنوان شلوغ‌ترین ترمینال فرودگاه مهرآباد است که فرایند بهسازی آن در حین عملیاتی بودن این ترمینال انجام شد و به خاطر درک شرایط آن جای تشکر و قدردانی از مردم شریف ایران دارد.

مرادی به پروژه تجهیز پارکینگ‌های طبقاتی و ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد به سیستم اطفا و اعلان حریق به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: برای اولین بار پارکنیک ۱ و ۲ مجهز به سیستم اطفا و ترمینال ۱ و ۲ طبق نظر مراجع ذی صلاح به سیستم اعلان حریق مجهز شد که در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به پروژه ایمن سازی و ارتقا دیتا سنتر این فرودگاه بیان کرد: دیتا سنتر مخابراتی فرودگاه مهرآباد برای مقابله با حمله‌های سایبری به رغم همه دشواری‌های حین انجام سطوح عملیاتی ارتقا یافت که از دید ما یک مگا پروژه محسوب می‌شود زیرا موفق شدیم در نیمه‌های شب و ساعات کم پروازی فرودگاه و البته بدون ایجاد اخلال این اقدام را انجام دهیم.

وی در ادامه به پروژه بهسازی و استانداردسازی ایستگاه آتش نشانی فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: با هدف کاهش میزان استهلاک تجهیزات، کف زمین ایستگاه آتش نشانی با استفاده از بتن پلیمری با ارتفاع یک سانتیمتر و ضمانت ۱۰ ساله توسط یک شرکت ایرانی اجرا شد که در فهرست پروژه‌های افتتاحی ایام دهه فجر قرار دارد.

مرادی یادآور شد: در بررسی‌های میدانی متوجه شدیم که فضای عمومی داخل ترمینال‌ها محدود است. به همین خاطر تمامی اماکن تجاری به نقاط دیگری که البته عموم مسافران به آن دسترسی دارند منتقل شد تا به رغم کاهش درآمد فرودگاه، فضای بیشتری برای رفاه حال مردم و مسافران در داخل ترمینال‌ها ایجاد شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد در ادامه افزود: با سامان دهی اماکن و دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی؛ کلیه دفاتر فروش در ترمینال ۱ به سالن ورودی و در ترمینال ۲ به نیم طبقه منتقل شده اند که در مجموع بالغ بر ۷۰۰ مترمربع از فضای تجاری ترمینال‌ها کم شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به خدمات پروازی فرودگاه بین المللی مهرآباد طی شبانه روز گفت: در طول ۲۴ ساعت بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ پرواز در این فرودگاه انجام می شود که بیانگر بهبود وضعیت نسبت به گذشته است.