گردشگری ایران / تنگه بوچیر جاذبه دیدنی هرمزگان

تنگه بوچیر یکی از جاذبه های دیدنی که در جنوب ایران در استان هرمزگان واقع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز تنگه بوچیر یکی از جاذبه های دیدنی که در جنوب ایران در استان هرمزگان واقع شده است. این تنگه یکی از شگفت انگیز ترین تنگه ها است که مطمئنا می تواند یک سفر به یاد ماندنی برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه با این تنگه زیبا بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با استان هرمزگان

استان هرمزگان یکی از استان های جنوبی کشور ایران که در ضلع شمالی تنگه هرمز قرار گرفته است. این منطقه هم از نظر گردشگری و هم از نظر اقتصادی

مناسب ترین زمان برای بازدید از تنگه بوچیر فصل های پاییز و زمستان می باشند

موقعیت مکانی تنگه بوچیر

تنگه یا دره بوچیر یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی بستک در استان هرمزگان است. این تنگه در قلب منطقه کویری و گرم در نزدیک روستا بوچیر و پنج کیلومتری آن قرار گرفته است.

روستای بوچیر در هفت کیلومتری غربی روستای حمیران ، در شش کیلومتری شرقی هشنیز واقع شده است و در پشت کوه سنجول قرار دارد.

این تنگه زیبا و تماشایی را در حد فاصل پارسیان و بندر مقام می توانید تماشا کنید. فاصله تنگه بوچیر تا بندر پارسیان هم حدود یک ساعت است.

در میان منطقه ای گرم و کویری یک دره عمیق و زیبا خود را در دل زمین جای داده است که به آن تنگه بوچیر یا تنگه چله بوچیر می گویند. مسیر دسترسی به این تنگه بسیار هیجان انگیز و ماجراجویانه است زیرا در مسیر راه هم باید در آب شنا کنید و هم باید از صخره ها بالا بروید و زمانی که به این تنگه می رسید شگفت زده می شوید.

با وجود این که این تنگه در منطقه ای گرم و خشک وجود دارد اما داخل تنگه هوا خنک است. علت خنکی هوا عمق 50 متری دره بوچیر است. این عمق زیادی باعث شده است که دمای هوا در دره ، گاهی به زیر صفر هم برسد و این دره را به بهترین مکان برای تفریح به خصوص در تابستان تبدیل کند.

این تنگه از دو قسمت معرف به نام های چله بالا و چله پایین تشکیل شده است . طول این دره از نقطه ورود تا انتهای آب گیر آن حدود 1000 متر است و هر چه جلوتر بروید عمق دره بیشتر می شود. برای رسیدن به این دره در بیشتر مکان ها باید شنا کنید که عمق برخی از نقاط بسیار زیاد است و گاهی به 800 متر نیز می رسد.

آبی که وارد تنگه می شود گرم است اما آب داخل تنگه سرد و خنک است و دمای آن بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد است که این دما در فصول مختلف سال ثابت است.

از گونه های گیاهی و جانوری که در این تنگه زندگی می کنند می توانیم به ماهی هایی مانند دکتر ماهی یا گاررا روفا اشاره کنیم که در حوضچه طبیعی و چشمه های آب گرم زندگی و زاد و ولد می کنند. همچنین به گونه گیاهی که در این تنگه دیده می شود می توان به گیاه سیاوش اشاره کرد.

اگر قصد سفر به این استان را دارید بهتر است در فصل های پاییز و زمستان به آنجا سفر کنید ،زیرا در این فصل ها هوای این استان بسیار لطیف و دلپذیر است.

جاذبه های دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد که برای دیدن از همه آنها به وقت زیادی نیاز دارید.