زیان ۶۱ میلیارد یورویی بخش گردشگری فرانسه

بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ برای صنعت پردرآمد جهانگردی فرانسه بسیار اسف بار بوده است.
به گزارش رضا شهسوارحسینی خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از پاریس ؛ بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ برای صنعت پردرآمد جهانگردی فرانسه بسیار اسف بار بوده است.
فرانسه به عنوان نخستین مقصد جهانی گردشگران درسال ۲۰۱۹ میلادی و پیش از شیوع کووید ۱۹ بیش از ۹۰ میلیون گردشگر را از نقاط مختلف جهان پذیرا بود.

در آلودگی ویروسی سال ۲۰۲۰ میلادی ؛ تعداد جهانگردان خارجی حدود ۶۵ میلیون تن کمتر از سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده که برای هتل داران، صاحبان رستوران و دیگر خدمات عمومی سال سیاهی را رقم زده است.
در این راستا با وجود کمک‌های دولتی؛ تعداد زیادی از شرکت‌های گردشگری، رستوران‌ها و کافه‌های فرانسه با پایین کشیدن کرکره‌ها اعلام ورشکستگی کرده اند.
ژان باپتیست لوموآن وزیر گردشگری فرانسه اعلام کرد این کشور امیدوار است در سال جاری میلادی حدود ۵۰ میلیون گردشگر خارجی را پذیرا باشد البته این پیش بینی‌ها و برآورد‌ها بستگی مستقیم به شرایط ویروسی دارد که در یکی دو ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفته است.
بر اساس گزارش وزارت گردشگری فرانسه در سال گذشته میلادی همراه با شیوع کرونا و اجرای محدودیت‌های سراسری ۹۴ درصد فرانسویان تعطیلات سنتی تابستانی را در داخل کشور سپری کردند و امسال هم به علت ظهور امواج جدید ویروسی در فرانسه و اقصی نقاط جهان؛ انتظار می‌رود که ۸۵ درصد مردم فرانسه سفر‌های داخلی را انتخاب نمایند.
بر اساس همین گزارش درآمد فرانسه از محل گردشگری در سال گذشته میلادی ۶۱ میلیارد یورو کاهش یافته است.
۲ میلیون فرصت شغلی در فرانسه به طور مستقیم به صنعت گردشگری مربوط می‌شود.