کاهش پروازهای فرودگاه شیراز در دو ماه اخیر

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از کاهش پروازهای فرودگاه شیراز در دو ماه اخیر خبر داد.

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص میزان مسافران و پروازها در فرودگاه شیراز گفت:  فرودگاه بین المللی دستغیب شیراز در ۱۱ ماهی که از سال ۱۴۰۱ گذشته با پذیرایی از ۲۲ هزار و ۸۱۸ پرواز نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است، اما پرواز‌های بین المللی ما با پذیرش ۴ هزار و ۳۵۶ پرواز شاهد رشد ۶۷ درصدی بودیم.

وی ادامه داد: در موضوع مسافری نیز در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱، با پذیرش ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۶۰۵ نفر مسافر شاهد رشد ۲۰ درصدی بودیم که این رشد در بحث مسافران پرواز‌های بین المللی به عدد ۸۰ درصد رسیده است. بر اساس تجاربی که از سال‌های قبل داریم انتظار داریم رشد ۲۵ درصدی را در ایام تعطیلات سال نو تجربه کنیم که با توجه به ظرفیت اماکن، ترمینال‌ها و سطوح پروازمون مشکلی از این بابت نداریم و آماده خدمت رسانی هستیم.

کشاورز در خصوص پروازهای دو ماه اخیر نیز بیان کرد: در مقایسه آمار دو ماه اخیر امسال با سال گذشته میتوان گفت که در دی ماه، ما پذیرش هزار و ۸۹۹ پرواز نسبت به دی ماه سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد کاهش پرواز داشتیم که این تأثیر ما در مسافرین با ۵ درصد کاهش مشاهده می‌کنیم، اما در پرواز‌های بین المللی با پذیرش ۳۲۵ پرواز شاهد رشد ۷ درصدی هستیم. همچنین مقایسه عملکرد بهمن ماه این دو سال هم در بهمن ماه سال جاری ما ۷ درصد کاهش پرواز داشتیم، اما در بعد مسافری نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰، سه درصد افزایش داشته است.