گردشگری در ویتنام آغاز می‌شود

مقام‌های ویتنام برای از سرگیری فعالیت صنعت گردشگری کشور برخی از مقاصد گردشگری را به روی گروهی از مسافران واکسینه‌شده باز می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، مقام‌های ویتنام قصد دارند از ماه دسامبر مقاصد گردشگری مهم این کشور را برای گردشگران واکسینه‌شده‌ای که از کشورهای کم‌خطر از نظر وضعیت کرونا به ویتنام سفر می‌کنند بازگشایی کنند. این اقدام در راستای دستیابی به هدف ازسرگیری کامل فعالیت گردشگری در ژوئن سال آینده صورت خواهد گرفت.

ویتنام که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است در شروع همه‌گیری ویروس کرونا مرزهای کشور را به منظور کنترل شیوع همه‌گیری بست. با وجود این‌که این اقدام موفقیت‌هایی را به دنبال داشت اما صنعت گردشگری ویتنام که معمولا ۱۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی کشور را در بر می‌گیرد با خسارت مواجه شد.

ویتنام پیش‌تر اعلام کرده بود جزیره تفریحی «فو کوک»  را از ماه نوامبر به روی مسافران واکسینه‌شده باز خواهد کرد.

این کشور از ماه دسامبر نیز به گردشگران کشورهای مشخصی اجازه خواهد داد تا از مکان‌های میراث جهانی این کشور به همراه یک شهر و ساحل بازدید کنند.

تایلند، کشور نزدیک به ویتنام نیز از ماه آینده شمار مقاصدی را که امکان بازدید از آن‌ها برای گردشگران واکسینه‌شده وجود دارد افزایش خواهد داد.

تعداد گردشگران خارجی ویتنام سال گذشته به ۳.۸ میلیون نفر کاهش پیدا کرد این درحالی است که سال ۲۰۱۹ این آمار ۱۸ میلیون نفر گزارش شده بود.