۱۲۵ سایت گردشگری جهان به رنگ بنفش درآمد

همزمان با آغاز بازیهای پارالمپیک توکیو، ۱۲۵ سایت گردشگری جهان در جهت حمایت از معلولین، به رنگ بنفش درآمد.

به گزارش تابناک به نقل از ان‌پی‌آر، بیش از ۱۲۵ مکان دیدنی در سراسر جهان برای یک شب با رنگ بنفش نورپردازی می‌شود.

کولوسئوم رم، چشم لندن، ساختمان امپایر استیت نیویورک و برج اسکای تیری توکیو از جمله این مکان‌های دیدنی در سراسر جهان هستند که برای همدلی با ۱.۲ میلیارد معلول جهان با رنگ بنفش نورپردازی می‌شوند.

این رویداد که فراخوانی برای مشارکت و رفتار برابر است در حالی برگزار می‌شود که قرار است هفته آینده بازی‌های پارالمپیک در توکیو آغاز شود.

به گفته کمیته بین‌المللی پارالمپیک، ایده این رویداد که کاخ الیزه، آبشار نیاگارا و دیگر مکان‌های نمادین دنیا با رنگ بنفش نورپردازی شود از کمپین WeThe15 است زیرا ۱۵درصد از جمعیت جهان با معلولیت زندگی می‌کنند.

۱۲۵ سایت گردشگری جهان به رنگ بنفش درآمد

اتحادیه بین‌المللی معلولین به همراه کمیته بین‌المللی پارالمپیک رهبری این رویداد جهانی را بر عهده دارند؛ سازمان دهندگان این برنامه می‌گویند رنگ بنفش مدت هاست که با جامعه معلولان در ارتباط است.

بر اساس وب سایت این رویداد، حداقل ۳۰ کشور در آن شرکت خواهند کرد و WeThe15 آرزومند است که این رویداد بزرگترین جنبش حقوق بشر برای افراد دارای معلولیت باشد.

ورزش و پارالمپیک آینده توکیو فرصتی قدرتمند برای توجه دادن جهانیان به لزوم بهبود زندگی افراد دارای معلولیت که «بزرگترین گروه حاشیه‌ای کره زمین» نامیده شده‌اند است.

پارالمپیک توکیو مراسم افتتاحیه خود را چهار روز دیگر برگزار می‌کند و اولین مسابقه یک روز بعد آغاز می‌شود.

تا زمان نگارش این خبر از ایران سایتی در این جنبش جهانی شرکت نکرده است.