اعزام هواپیماهای آبپاش به مناطق گرفتار حریق در سیبری

با گسترش گرمای غیرمعمول در مناطقی از روسیه و تشدید آتش سوزی های جنگلی، ارتش این کشور هواپیماهای آبپاش را برای کمک به هزاران نیروی آتش نشان که در حال مبارزه با آتش سوزی های عظیم در سیبری هستند، اعزام کرده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر آتش سوزی های شدید و گسترده مناطقی از سیبری را درگیر کرده و این منطقه که به پوشش گیاهی “توندرای یخ زده” خود شهرت دارد، اکنون زیر موج این گرمای غیرعادی در حال از بین رفتن است.

شعله های آتش ۸۰۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی را فراگرفته و منطقه آسیب دیده “یاکوتیا” طی هفته ها در حالت اضطراری قرار دارد چرا که محققان زنگ خطر پیامدهای احتمالی بلند مدت این آتش سوزی ها را به صدا درآورده اند.

روز سه شنبه بیش از ۲۶۰۰ نیروی آتش نشان در تلاش برای اطفای آتش سوزی های جنگلی در منطقه یاکوتیا بودند که سالهای اخیر زیر بار آتش سوزی های مهیب رفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، طی سالهای اخیر آتش سوزی های جنگلی در روسیه با شدت بیشتری رخ می دهد زیرا تغییرات آب و هوایی موجب بالا رفتن غیرمعمول درجه حرارت در این نواحی شده است. همچنین امسال دمای هوا به بالاترین رکورد جدید رسیده است.