جاذبه‌های گردشگری مریوان و سروآباد مورد بی‌مهری قرار گرفته است

نماینده مریوان و سرو آباد در مجلس گفت که حوزه انتخابیه‌اش به عنوان قطب گردشگری کشور با داشتن میراث فرهنگی، طبیعت بی‌بدیل و زیبا و سیستم‌های چشم نواز به دلیل عدم توجه به زیر ساخت‌های مورد نیاز مورد بی مهری قرار گرفته است.
جاذبه‌های گردشگری مریوان و سروآباد مورد بی‌مهری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس، شیوا قاسمی پور در نشست علنی روز (سه شنبه 11 آبان) مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق میان دستور خود گفت: در آستانه سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز هستیم، ظالمان و مستکبران جهان بدانند که دیوار اسلام شکستنی نیست و تقابل گرایان و زورگویان به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس ادامه داد: ما امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز داریم در حالی که مردم نگران مشکل اساسی همچون معیشت، آب، برق، گرانی، تورم و مسکن هستند به یک باره تصمیم درباره موضوعی گرفته می‌شود که مردم به صورت روزمره با آن سرو کار دارند.

وی افزود: واقعیت این است که این تصمیم در مقایسه با مشکلات ذکر شده و اولویت‌های کشور نیز فعالیت مردم در فضای مجازی و اینترنت که مشغول به کار و فعالیت‌های اقتصادی هستند همخوانی ندارد؛ مردم ما در کورترین نقطه کشور با استفاده از ظرفیت اینترنت و ایجاد کسب و کارشان توانستند کالاها و خدمات با جلب مشتری در دنیا بفروشند.

نماینده مردم کردستان، مریوان و سرو آباد در مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود عنوان کرد: معلمان به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت امروزه از نظر رفاه و معیشت سخت در تنگنا هستند بنابر این دولت باید با اجرای کامل رتبه بندی گام جدی و موثری برای حل این مشکلات بردارد.

وی افزود: لازم است بدانیم جای معلم در کلاس درس است نه دلالی و مسافرکشی؛ آیا رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث سقوط اقتصاد و استقراض می‌شود یا حقوق و پادش‌های نجومی بگیران و عدم برخورد جدی با مفسیدن اقتصادی؟

قاسمی پور ادامه داد: همکاران گرامی تعجب نکنید که اگر جنس مطالبات بنده در این تریبون با آنچه که شما برای موکلین خود می‌خواهید متفاوت است؛ فریاد شما برای تکمیل و توسعه استانتان است و داد من از فقدان حداقل‌ها است.

وی در بخش دیگر از نطق خود در نشست علنی مجلس اظهار کرد: شما از توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل‌تان می‌گویید و من از مرگ روزانه موکلینم در جاده‌هایی که کمترین شباهت به راه استاندارد دارد؛ شما توسعه ناوگان هوایی استانتان را مطالبه می‌کنید و من شرمنده مردمی هستم که تنها فرودگاه استانشان یک پرواز دارد که با تاخیر و کنسلی همراه است.

وی عنوان کرد: من از استانی صحبت می‌کنم که سر چشمه بخش عظیمی از آب‌های زاگرس است و مردم مرکز استانش یعنی شهر سنندج به صف آب شرب مانند 100 سال پیش پناه بردند؛ شما افزایش سهم استانی تان را در صنعت می‌خواهید و من در استانی که قدم به قدم آن معادنی با ارزش منحصر به فرد است به دنبال حل مشکلات کولبرانی هستم که راهی به جز بازی با جانشان برای لقمه ای نان ندارند.

قاسمی پور گفت: می‌خواهم از مشکلات جوانان کُرد سخن بگویم جوانانی که اکنون در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارند؛جوانان و نخبگانی که کسب کننده مدال‌های جهانی علمی و ورزشی هستند و برای این مرز و بوم افتخار آفریدند اما مجبورند برای بدست آوردن یک لقمه نان به کوبری روی بیاورند.

نماینده مردم مریوان و سرو آباد در مجلس یاد آور شد: جوانی که برای تامین حداقل معیشت خانواده اش در خطر جانی به سر می‌برد؛ قاچاقچیان واقعی با رانت دولتی میلیاردها تومان به جیب کثیف شان می‌زنند و در کاخ‌هایشان تفریح می‌کنند.

وی بیان کرد: مریوان و سرو آباد به عنوان قطب گردشگری کشور با داشتن میراث فرهنگی،طبیعت بی‌بدیل و زیبا و سیستم‌های چشم نواز همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است؛متاسفانه این بخش نیز به دلیل عدم توجه به زیر ساخت‌های مورد نیاز مورد بی مهری قرار گرفته چرا که گردشگری در کردستان که بالاترین ظرفیت ممکن را دارد تعطیل شده و هیچ برنامه ای وجود ندارد در طی ایام سال بسیاری از محیط‌های گردشگری شهرستان با 10 سال گذشته فرقی ندارد.

قاسمی پور در بخش دیگر از نطق میان دستور خود ابراز کرد: دریاچه آب شیرین زریوار یکی از پدیده‌های نادر و سخاوت طبیعت است در معرض زوال زیستی قرار دارد به همین خاطر برای مردم مریوان حفاظت از دریاچه که نماد زیبایی و طراوت شهرستان است اصلی مهم و بی‌بدیل است اما متاسفانه بی توجهی و عدم تخصص مدیران در حوزه محیط زیست باعث عدم ساماندهی دریاچه و زوال آن شده است.

نماینده مردم کردستان، مریوان و سرو آباد در مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم همیشه در صحنه مریوان مرز باشماق است که از فرصت برای منطقه به تهدید تبدیل شده است؛ساماندهی مرز باشماق رویای دست نیافتنی است؛جاده بین المللی مرز باشماق که روزانه تردد صدها کامیون ترانزیتی دارد بیشتر شبیه به جاده‌های روستایی می‌ماند.

نماینده مردم کردستان، مریوان و سرو آباد در مجلس خاطر نشان کرد: امید است با شروع به کار دولت آقای رئیسی عزم جدی و اختصاص اعتبار ویژه برای حل مشکلات از جمله اختصاص بخشی از درآمد مرز باشماق برای توسعه زیر ساخت‌ها در شهرستان مریوان و سرو آباد باشد.