شهرهای ساحلی گردشگری ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ترکیه یکی از کشورهای هم‌مرز با ایران است که درطول سال افراد زیادی آن را برای سفرهای خارجی خود انتخاب می‌کنند. شاید شما هم جز کسانی هستید که قصد سفر به این کشور را دارند؛ اما نمی‌دانند کدام منطقه از آن را انتخاب کنند. ما در این مطلب به معرفی محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه خواهیم پرداخت. ما را تا پایان همراهی کنید تا بتوانید با اطلاعات کافی تور شهر موردنظر خود را انتخاب کنید.

شهرهای ساحلی

ترکیه کشوری است که از سه طرف توسط دریا احاطه شده و بخش زیادی از شهرهای آن ساحلی هستند. این کشور، منطقه‌های گردشگری زیادی دارد که مسافران زیادی از همه کشورهای جهان به آن سفر می‌کنند و به ‌همین‌ دلیل تقاضا برای رزرو تور ترکیه علی بابا از ایران هم درحال افزایش است.

بیش از 7000 کیلومتر از مساحت ترکیه را نوار ساحلی تشکیل داده و همین موضوع باعث شده که 45 میلیون نفر درطول سال به این کشور سفر کنند. ویژگی‌های مختلفی مانند نزدیک بودن فرهنگ، تنوع غذا، فاصله کم و جاذبه‌های گردشگری زیاد و… باعث شده که بسیاری از ایرانی‌ها هم سفر به این کشور را در برنامه خود قرار دهند.

این شهر یکی از زیباترین شهرهایی است که در نوارساحلی ترکیه جاخوش کرده است‌. آنتالیا به چهار بخش کمر، بلک، لارا و سیده تقسیم می‌شود و هرکدام از آن‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. این شهر به هتل‌های متنوعش معروف است و یکی از بهترین مناطق برای اقامت در ترکیه محسوب می‌شود. به‌دلیل این که آنتالیا فاصله کمی با ساحل دارد، امکاناتی برای انجام تفریحات دریایی و شبانه در این شهر تعبیه شده تا لیست جاذبه‌های گردشگری این شهر تکمیل شود.

مراکز و امکاناتی که برای انجام تفریحات آبی در این منطقه فراهم شده، شور و هیجان کم‌نظیری را برایتان به‌ارمغان خواهند آورد. پارک‌های آبی متنوع، کنسرت‌های موسیقی شبانه و هتل‌های مجلل با ساحل اختصاصی، بخشی از دلایلی هستند که مسافران را به‌سمت آنتالیا می‌کشانند. در این شهر مراکز خرید متعددی ساخته شده و همین موضوع باعث شده که آنتالیا به شهری مناسب خرید تبدیل شود. بسیاری از برندهای معروف لباس ترکیه و دیگر کشورها در پاساژهای این شهر نمایندگی فعال دارند و می‌توانید در آن انواع پوشاک را با قیمتی مناسب بخرید.

اگر می‌خواهید برای خرید به آنتالیا سفر کنید، به این نکته توجه داشته باشید هتل‌های لوکس این شهر که ساحل اختصاصی دارند، با فاصله نسبتا زیادی از مرکز شهر ساخته شده‌اند و نباید آن‌ها را انتخاب کنید. هتل‌های کم‌نظیر، سواحل طلایی، غذاهای خوش‌طعم و مکان‌های تاریخی، فقط چند مورد از دلایلی هستند که باید آنتالیا را برای سفر انتخاب کنید.
کوش‌آداسی

بسیاری از افراد برای شرکت در تور ترکیه، این شهر را انتخاب می‌کنند. کوش آداسی قدمتی 3000 ساله داشته و یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می‌شود. این شهر در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته و شباهت‌های زیادی به آنتالیا دارد. این دو شهر نسبت به امکانات، هتل‌ها و وسایل تفریحی بسیار به‌هم شبیه هستند؛ اما در کوش آداسی مراکزی برای انجام تفریح‌هایی مانند سافاری، پاراگلایدر و… بیشتر است.

پارک‌های آبی این شهر بسیار معروف هستند و برخی از هتل‌های آن امکانات تفریحی عالی را دراختیار گردشگران قرار می‌دهند. با قدم گذاشتن در این شهر، مراکز خرید متعددی را مشاهده می‌کنید؛ البته باید در نظر داشته باشید کوش آداسی برای خرید منطقه‌ ایده‌آلی محسوب نمی‌شود. در این شهر بازارهای محلی زیادی وجود دارد و تعداد پاساژهای آن کم است. اگر می‌خواهید سوغات و صنایع‌دستی ترکیه را بخرید، حتما به این منطقه بروید.

افراد محلی و دست‌فروشان انواع دست‌سازه‌های هنری را به‌فروش می‌رسانند. برای رفتن به کوش‌آداسی با هواپیما، باید در فرودگاه شهر ازمیر پیاده شده و بقیه مسیر را با اتوبوس یا خودرو شخصی طی کنید. این شهر نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، مکان‌های تاریخی بیشتری دارد. تعداد زیادی از جاهای قدیمی این منطقه مربوط به دوران سلطنت رومیان است و به‌ همین ‌دلیل یکی از بهترین مناطق برای علاقه‌مندان به تاریخ محسوب می‌شود.

بدروم

اگر در تور ترکیه شرکت می‌کنید، حتما به این شهر بی‌نظیر بروید. آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه دنیا به‌شمار می‌رود که در شهر بدروم واقع شده است. این بنا حدود 350 سال پیش از میلاد ساخته شده و یکی از بهترین سازه‌های تاریخ است که باید حتما از آن‌ دیدن کنید. از حدود 100 سال پیش تاکنون بسیاری از گردشگران، این شهر را در لیست بهترین شهرهای ترکیه قرار دادند و همین موضوع باعث شد که هرروز تعداد بازدید کنندگان از این شهر افزایش پیدا کند.

افراد زیادی برای ارائه خدمات به گردشگران، در بدروم هتل‌های زیادی ساخته‌اند. در این شهر ایستگاه‌های قایق‌سواری زیادی ساخته شده و حتی خود اهالی آن نیز برای سپری کردن اوقات‌فراغت به آن‌ها می‌روند. اوایل خرداد تا اوایل شهریور، بهترین زمان‌هایی هستند که می‌توانید در آب‌های بدروم شنا کنید؛ البته این منطقه‌ به‌قدری خوش‌ آب‌وهوا است که در همه فصول سال می‌توانید از رفتن به آن لذت ببرید.