آماده‌باش فرودگاه‌های کشور به‌دنبال هشدار هواشناسی/مسافران پیش از عزیمت با ۱۹۹ تماس بگیرند

به گزارش ایرنا از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما و احتمال بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، مازندران، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، همه فرودگاه‌های این مناطق برای مقابله با هرگونه بحران در آماده‌باش قرار دارند.

اگرچه مدیران و متخصصان فرودگاهی نهایت تلاش خودشان را برای ارائه خدمات باکیفیت در این وضعیت آب و هوایی انجام می‌دهند، اما با توجه به برودت هوا، یخ‌زدگی، بارش برف، کاهش دید، بهمن، کولاک و احتمال تغییر در برنامه‌های پروازی، مسافران باید پیش از عزیمت به فرودگاه ها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند و از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران که مرتبا وضعیت فرودگاه‌ها و پروازها را رصد می‌کند، آخرین اخبار در این باره را به اطلاع مردم شریف کشورمان خواهد رساند.

برپایه این گزارش، تشدید فعالیت سامانه بارشی مخاطراتی همچون اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، بهمن، کولاک برف را در پی دارد و موجب بارش سنگین برف، مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و رخداد بهمن خواهد شد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفر به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، خودداری مطلق از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه کرده است.