بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سیرجان به اتمام رسید

به‌ گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی جزینی‌زاده روز شنبه افزود: از هفتم آبان ماه امسال که باند فرودگاه سیرجان به‌منظور عملیات بهسازی تعطیل شده بود تا به امروز که این پروژه به اتمام رسیده، ۲ هزار و ۶۵۰ متر از تاکسی‌وی و اپرون (یکی از سطوح حرکت هواپیما در فرودگاه) مورد بهسازی و اجرای آسفالت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه از روز دوشنبه دوم بهمن، سطوح پروازی فرودگاه سیرجان آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود، افزود: اینک عملیات مارکینگ (خط کشی) سطوح پروازی درحال انجام است و در ۲ روز آینده به اتمام می‌رسد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در عین حال درخصوص زمان از سرگیری پروازهای فرودگاه سیرجان نیز گفت: فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری درحال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود.
جزینی‌زاده گفت: تا پیش از عملیات بهسازی باند فرودگاه سیرجان، این فرودگاه ۶ پرواز در هفته به مقصد تهران داشت و پس از این عملیات نیز آماده از سرگیری پروازهای قبلی و برقراری پروازهای جدید خواهد بود.

خَزِشْراه یا تاکسی وی (به انگلیسی: Taxiway )، مسیری در فرودگاه است که باند فرودگاه را با رمپ ها، آشیانه‌ها، ترمینال‌ها و دیگر امکانات فرودگاه متصل می‌سازد. بیشتر تاکسی وی‌ها دارای سطح سختی چون آسفالت یا بتون هستند، ولی در برخی از فرودگاه‌های کوچک، سطوح شنی یا چمن نیز به کار گرفته می‌شود.

استان کرمان دارای پنج فرودگاه در شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است.