تداوم پرواز هوایی زنجان به نجف در گرو استقبال مردم است

باقر سپهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص برقراری هشت پرواز زنجان به نجف و بالعکس در ایام اربعین امسال، افزود: از مجموع ۹۶۰ بلیط موجود برای کل پروازها ۸۶۱ قطعه بلیط به فروش رفت.

سپهری با بیان اینکه ۹۹ بلیط کسری رخ داد، افزود: این موضوع نیز به علت زمان پرواز زائرین بود و در مجموع استقبال قابل قبولی از این پروازها انجام شد.

مدیرکل امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان در خصوص تداوم پروازهای زنجان به نجف نیز ادامه داد: یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم و همچنین مسوولان استان به ویژه استاندار زنجان تقویت حوزه حمل و نقل استان است.

وی اظهار داشت: در این راستا ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین، ترمیم آسفالت آزادراه های استان و بهبود حمل و نقل هوایی توسط مسوولان استان در حال پیگیری است.

مدیرکل امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان خاطر نشان کرد: در صورت استقبال هم استانی از پروازهای یاد شده و متقاعد شدن شرکت هواپیمایی از تکمیل مسافر در مسیر پروازی، مذاکرات برای تداوم پروازها ادامه خواهد یافت.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه حماسه اربعین امسال با بهره گیری از تجارب سال گذشته به خوبی برگزار شد، اضافه کرد: امسال رکوردشکنی اعزام و ثبت نام زائران در سامانه سماح به کشور عراق را شاهد بودیم.

این مسوول ادامه داد: همچنین رکوردشکنی در زمینه تمهید امکانات مختلف از قبیل برقراری پرواز هوایی زنجان به نجف و کمک به رفاه زائرین در بحث حمل و نقل با هدف خدمات دهی مناسب به مردم انجام گرفت.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده مشکل و مساله خاصی در اربعین امسال وجود نداشت اما یک مورد مفقودی زائر گزارش شد که این فرد با همکاری و همراهی وزارت خارجه پیدا شد و پنج روز قبل به استان بازگشت.