تصاویری از زیباترین باغ‌های جهان

این مکان به عنوان دهکده عشق نامیده می‌شود. کاخ ورسای، اتاق خواب پادشاه، حوض، آسیاب و خانه ملکه را در بر می‌گیرد. کل باغ حس سلطنتی می‌دهد و تاریخ غنی را به تصویر می‌کشد.

کلمه باغ به خودی خود در میان شلوغی، سر و صدای ترافیک، آلودگی و هرج و مرج امروزی زنده می‌شود.  باغ‌ها طبیعت را با آرامش در می‌آمیزند تا به بشر خدمت کنند. همه چیز در جهان در حال تجاری شدن است و اگر چنین تجاری سازی یک قطعه زمین را به باغ‌های دیدنی تبدیل کند، هیچ کس از چنین دگرگونی‌هایی ناراحت نمی‌شود.  بیایید نگاهی به ۵ باغ بزرگ جهان بیندازیم.

۱. باغ محمد بن راشد

تصاویری از زیباترین باغ‌های جهان

باغ محمد بن راشد یکی از بزرگترین باغ‌های دنیاست که در دبی واقع شده است. این پروژه که توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، رهبر دبی آغاز شده است، حدود ۲۰۰ میلیارد درهم امارات متحده عربی تخمین زده می‌شود. این باغ در خدمت یکپارچگی زیست محیطی برای ملزومات املاک و مستغلات است. باغ شامل چهار خانه است. اولین خانه‌ای که به نام “خانه حکمت” نامگذاری شده است شامل کتابخانه، باغ‌های دانش، دفاتر سازمان‌های بین‌المللی، دانشکده‌های علوم و تاریخ، مسجد، اقامتگاه‌های ترجمه و مسجد شیخ محمد است. خانه دوم به عنوان” خانه بشریت” نامگذاری شده است و شامل مؤسسات خیریه، یونیسف، موزه نور، موزه تمدن بشری و ساختمان‌هایی برای خانه اهدای خیریه است. خانه سوم به عنوان “خانه طبیعت” نامیده می‌شود و به عنوان یکی از خانه‌های اصلی شناخته می‌شود. این شامل پارک‌های خانوادگی، باغ‌ها، آزمایشگاه‌های علمی، کالج‌های با تخصص در علوم طبیعی، هتل‌ها و کلینیک‌های گیاهی است. “خانه تجارت” چهارمین خانه است. موسسات بانکی، برج‌ها، نمایندگی‌های علائم تجاری، شعب شرکت‌های بین‌المللی و بانک‌های اسلامی را در بر می‌گیرد.

۲. باغ گیاه شناسی سنگاپور

تصاویری از زیباترین باغ‌های جهان

این باغ مکانی برای استراحت و تحسین همراه با یادگیری و کاوش در زمینه گیاه شناسی و باغبانی است. این مکان حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد و مقصد بسیار معروفی برای مسافران و محققان از سراسر جهان است. این باغ پر از مجموعه گیاهان شگفت‌انگیز از سراسر جهان است. این باغ در زمینی به مساحت ۷ و نیم هکتار، تاریخ غنی و آموزش عمیق را نشان می‌دهد. باغ با دریاچه سوام، دریاچه سمفونی و آبشارهایی زیبا شده است که بر شکوه و جذابیت آن افزوده است.

۳. باغ در کاخ ورسای

تصاویری از زیباترین باغ‌های جهان

باغ فرانسوی طراحی شده توسط آندره لو نوتر دارای حوض‌های مختلف، فواره‌ها و تعدادی درخت است. این باغ توسط پادشاه لوئیس چهاردهم ساخته شده است. هر دو، کاخ و باغ به عنوان میراث جهانی در سال ۱۹۷۹ ثبت شده‌اند. این مکان به عنوان دهکده عشق نامیده می‌شود. کاخ ورسای، اتاق خواب پادشاه، حوض، آسیاب و خانه ملکه را در بر می‌گیرد. کل باغ حس سلطنتی می‌دهد و تاریخ غنی را به تصویر می‌کشد.

۴. باغ مجسمه‌های زیر آب جیسون دی کیرس تیلور

تصاویری از زیباترین باغ‌های جهان

ما در مورد باغ‌های تاریخی و باشکوه بسیار صحبت کرده‌ایم و اکنون در مورد یک باغ زیر آب باشکوه صحبت خواهیم کرد. باغ مجسمه‌های زیر آب جیسون دکایر تیلور که در سواحل گرانادا واقع شده است، نمونه‌ای نهایی از خلاقیت و شکوه است. ایده پشت باغ به تصویر کشیدن یک زیستگاه ایده آل است. مجسمه‌های انسان با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای تشویق مرجان‌ها به پرورش ساخته شده‌اند. این مجسمه‌ها از نوع خاصی از سیمان ساخته شده‌اند که ۱۰ برابر سخت‌تر از سیمان معمولی است و برای آبزیان مضر نیست.

۵. باغ‌های واتیکان

تصاویری از زیباترین باغ‌های جهان

باغ‌های واتیکان که در وسط شهر رم واقع شده است نمادی از امپراتوری معنوی کلیسای کاتولیک رومی است.  گنبد بزرگ باسیلیکا در وسط باغ قرار دارد که بر نفیس و معنویت آن می‌افزاید. کل ایالت با حضور بقایای سنت پیتر مشخص شده است. این مکان از سال ۱۲۷۹ توسط پاپ ها برای مدیتیشن مورد استفاده قرار گرفته است. این مکان زیبا به دلیل زیبایی، معماری و تقدس در سراسر جهان شناخته شده است.