نوروز 1402 سفر کجا برویم ؟ تورهای نوروزی 1402

تور فرانسه پاریس نوروز 1402

 

فرانسه از کشورهای تاریخی اروپاست و به دلیل زیبایی فرهنگ و قدمت باستانی که دارد یکی از کشورهای مهم اروپاست. در ادامه به معرفی مناطق گردشگری و طبیعی آن خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

  • برج ایفل پاریس

حتما با شنیدن نام فرانسه به یاد برج ایفل و زیبایی معماری بی نظیرش خواهید افتاد. با این حال زیبایی این کشور فقط به همین برج منحصر به فرد محدود نمیشود.

  • موزه لوور پاریس
موزه لوور پاریس فرانسه
موزه لوور پاریس

در موزه لوور پاریس میتوانید آثار باستانی از تمام مناطق جهان نظیر مصر، بین النهرین، و حتی ایران را مشاهده کنید و لذت ببرید.

  • خیابان شانزلیزه

اگر به کافه نشینی و ارتباط با مردم علاقه دارید بهتر است سری به خیابان شانزلیزه پاریس بزنید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

از سایر مناطق دیدنی در پاریس میتوان به کلیسای نوتردام، کلیسای لوکزامبورگ، طاق پیروزی پاریس اشاره کرد.

تور اسپانیا بارسلون مادرید نوروز 1402

 

اسپانیا از جمله کشورهایی است که از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار بوده، و به داشتن مردمانی شاد و گرم معروف است. مردم این کشور از هر بهانه ای برای رقص و پایکوبی استفاده میکنند. اگر برای سفر خود به دنبال مقصد شادی هستید، اسپانیا بهترین گزینه است.

  • بارسلونا

بارسلونا پایتخت کشور اسپانیاست و معماری های باستانی در این شهر از جمله دلایل گردشگری این شهر است.

خیابان رامبلا از جمله مناطقی شگفت انگیزی است که میتوانید مجسمه کریستف کلمب و کاخ کاتالونیا دیدن کنید. اما شاید مجبور باشید به دلیل ازدحام جمعیت چندین ساعت وقت خود را در آنجا بگذرانید.

محله تاریخی باری گوتیگ شامل ساختمانها با معماری قدیمی است، قدمت هرکدام ازین ساختمانها به قرون وسطی برمیگردد.

فواره مونتجوی ، کلیسای سنت پائول دل کمپ ، موزه پیکاسو ، کلیسای ساگرادا فامیلیا و … از دیگر آثار مشهور و دیدنی بارسلونا هستند.

  • مادرید

مادرید پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا است، این شهر از شهرهای خودمختار کشور اسپانیا است.

این شهر موزه های بسیاری دارد، از جمله آنها میتوان به  ال پرادو و موزه موم اشاره کرد. پارک رتیرو یک نماد صلح از پرطرفدارترین مکانهای دیدنی مادرید است.

معبد دبود یک پرستشگاه مصری متعلق به ایزیس، الهه مصر باستان است، پیشنهاد میشود حتما در زمان غروب خورشید از این مکان بازدید کنید و از زیبایی این منظره لذت ببرید.

بصورت کلی شهرت اسپانیا به مردمی خونگرم و خوش‌گذران معروف است. شما با سفر به اسپانیه هرگز احساس تنهایی نمیکنید بلکه شاهد مردمی خواهید بود که سؤالات شما را با لبخند پاسخ میدهند.

تور ایتالیا رم میلان نوروز 1402

 

احتمالا با شنیدن نام ایتالیا به یاد خیابانهای هنر ، سنگ فرش ، ساختمانهای قدیمی ، سواحل آبی و کوچه های مملو از کافه های تو در تو با عطر پاستا میوفتید.
کشور ایتالیا را شاید بتوان در 2 کلمه خلاصه کرد، غذاهای لذیذ ایتالیا، ساختمان با معماری های باستانی در ایتالیا .

  • رم

کولوسئوم احتمالا اولین انتخاب برای گشتو گذار در رم و از شناخته شده ترین مناطق باستانی رم است، این بنا برای برگزاری برخی بازی‌های باشکوه افتتاح شد.

 

طاق کنستانتین بنای یادبودی است که توسط رومی ها ساخته شد و شامل نقوش، مجسمه ها، سنگ نگاره ها بصورت برجسته می باشد.

  • میلان

میلان پنجمین شهر بزرگ اروپاست، و از نظر صنعتی جز قطب های اصلی ایتالیا می باشد.

کلیسای جامع میلان ، محله ناویلی (Navigli)، کاخ اسفورتسسکو (Castello Sforzesco) جز مناطق دیدنی میلان است. کاخ اسفورتسسکو  مجسمه‌های ناتمام «میکل آنژ» و یک نقاشی سقفی از «لئوناردو داوینچی» و تعدادی از سازهای «موتزارت» را در خود جای داده است.

خرابه‌های رومی، خرابه‌هایی برجای مانده از شکوه امپراتوری روم در میلان است. در این مکان تفریح‌های شبانه وجود دارد و مردم می‌توانند برای صرف غذا یا گوش دادن به موسیقی دور هم جمع شوند.

تور ترکیه استانبول آنتالیا ازمیر نوروز 1402

 

آب و هوای بسیار خوب ، مکانهای دیدنی ، غذاهای لذیذ ، فاصله کم نسبت به ایران ، سبب شده سالانه تعداد زیاذی از مسافران ترکیه را به عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب کنند.

  • استانبول

برج گالاتا از مکان های دیدنی استانبول یک نماد برای این شهر محسوب می­‌شود ، با بالا رفتن از این برج تمام شهر زیر پای شما خواهد بود.

میدان هیپودروم یا میدان اسب‌دوانی در زمان امپراطوری روم به وجود آمده است. مسجد ایاصوفیه از دیگر بناهای باستانی ترکیه است، این مسجد در ابتدا یک کلیسا در دوران بیزانس بوده که سپس تبدیل به مسجد اسلامی شده است.

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که از دیدن موزه لذت میبرید بهتر است سری به موزه های باستان شناسی ، تاریخی ، مدرن استانبول بزنید که تعدادشان بیشتر از 90 موزه در سطح شهر است.

  • آنتالیا

قطعا برای یکبار هم که هست نام سواحل آنتالیا به گوش شما رسیده است، شهرت این سواحل زیانزد خاص و عام است.

 

 

علاوه بر سواحل زیبای آنتالیا، میتوان به منطقه باستانی آسپندوس که در نزدیکی این شهر و از بقایای امفی تئاتر رومیان است اشاره کرد. برج ساعت ، پرگه و مینی سیتی از سایر مکانهای باستانی آنتالیا است، شهرت آنتالیا در سواحل و مکانهای تاریخی خلاصه نمیشود، دره عميق پلدار ، چشمه کارست ، غار کارائین از زیبایی های طبیعی این شهر است.

 

 

  • ازمیر

ازمیر از دیگر شهرهای ترکیه موقعیت ویژه‌ای به‌عنوان شهر تجاری، صنعتی و بندری دارد، در این شهر میتوان از ساحل زیبا، باغ های زیتون، پرتگاههای طبیعی و سکوت و آرامشش لذت برد.

از جمله مناطق باستانی ازمیر میتوان به آسانسور تاریخی ازمیر ، ازمیر آگورا ، بازار کمرالتی اشاره  کرد.


اگر قصد تفریح دارید میتوانید سری به تله فریک ازمیر بزنید و اما از زیباترین مکانهای طبیعی ازمیر پاموکاله است ، پاموکاله چشمه های پلکانی آب گرم است که نسخه مشابهش را در ایران با نام باداب سورت میشناسیم.

چشمه پاموکاله ترکیه
چشمه پاموکاله

تور آذربایجان باکو نوروز 1402

 

آذربایجان هم بمانند ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و کم بودن هزینه سفر، بسیار مورد استقبال ایرانیان قرار میگیرد.

  • باکو

یکی از جذابیت های باکو موازی بودن مدرنیته در کنار چهره سنتی این شهر است.

ساختمان ها و برجهای بلند از یک سو، سنگ فرش خیابانها از سوی دیگر جلوه چشم نوازی به شهر داده است، اگر عاشق پیاده روی و گشت گذار هستید، سفر به باکو آذربایجان را در الویت خود قرار دهید.

از مناطق دیدنی باکو ، قلعه دختر باکو است، این قلعه از قدیمیترین بناهای آذربایجان است.

این قلعه جز آتشکده های زرتشتیان بوده است. و به عقیده مردم و افسانه های این کشور این دختر فرشته آتش است و مردم این کشود معتقد هستند شیطان نه در گذشته و تا به امروز نمیتواند نفوذ نکرده و نمیتواند نفوذ کند.

قلعه دختر باکو آذربایجان
قلعه دختر باکو

منطقه دیدنی دیگر در باکو کاخ شیروان شاهی است. این کاخ ماسه‌ سنگی از دوران سلطنت شیروان‌ شاه است.

از جزئیات جالب این کاخ جزئیات کنده‌کاری‌ها و طاق‌های سنگی کاخ، نمای هشت‌ضلعی گنبدی شکل استو  مسجد با ورودی‌‌های جداگانه برای زنان، مردان و کارکنان کاخ میباشد.

کاخ شیروان شاهی باکو
کاخ شیروان شاهی آذربایجان باکو

تور ارمنستان ایروان تور نوروز 1402

 

تور ارمنستان

با توجه به فرهنگ غنی و جاذبه های طبیعی ارمنستان از جمله های کشورهای با پتانسیل بالا در گردشگری است. ارمنستان جزو امن ترین کشورهای جهان است، به همین خاطر میتواند به عنوان یک مقصد بسیار دلنشین برای سفر انتخاب شود.

  • ایروان

گشت و گذار در ایروان را میتوان به 3 دسته تقسیم کرد:

دسته اول برای آن دسته از افرادی است که تمایل به خرید ، خیابان گردی و معاشرت با مردم دیگر دارند، به این دسته افراد توصیه می‌شود حتما سری به خیابان شمالی ایروان ، میدان آزادی ایروان ، خیابان ابوویان ایروان از جمله مکان های مناسب جهت خرید و پیاده روی است.

خیابان آبوویان ایروان
خیابان آبوویان

دسته بعدی برای افرادی است که ترجیحشان با دیدن مناطق طبیعی و باستانی هر کشور است، پیشنهاد میشود در صورت سفر به ایروان حتما به معبد گارنی که محل نیایش آیین مهرپرستان بوده است، سربزنید. علاوه بر این معبد میتوانید به موزه ماتناداران از بزرگترین کتابخانه دست نوشته ارمنیان در جهان بازدید کنید.

معبد گارنی ایروان
معبد گارنی

تور یونان آتن تور نوروز 1402

 

تور یونان نوروز 1402

بعید نیست با شنیدن نام یونان ، نام الهه های زئوس ، آتنا در ذهنتان رنگ بگیرد. یونان زادگاه بسیاری از فلاسفه است.

جاذبه های گردشگری یونان باستان تنها در موارد باستانی خلاصه نمیشود، سواحل زیبا، طبیعت چشم نواز از دیگر گزینه هایی است که شمارا برای سفر به این کشور ترغیب میکند.

  • آتن
    این شهر با احترام به الهه خرد و جنگ یعنی آتنا بنا شده است، معبد آتنا در آکروپولیس است.
    اکروپلیس از عجایب باستانی جهان و مهد تولد دموکراسی است. اگر به آتن رفتید فراموش نکنید که به محله پلاکا ، استادیوم پاناتنایک ، بازار آگورا سر بزنید.
آکروپولیس آتن
آکروپولیس

تور یونان سوئیس زوریخ نوروز 1402

 

تور سوئیس زوریخ نوروز 1402

کشور سوئیس را همه با ساعت سازی بی رقیبش و سیستم بانکداری منحصربفردش میشناسند.
اما این کشور علاوه بر ساعت سازی، سیستم بانکداری کوهستان ها و طبیعت بکر، شکلات های خوشمزه و پنیرهای جورواجوری دارد که نمیتوان از آن غافل شد.
  • زوریخ

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس است. در این شهر میتوانید به پیاده روی در کوه های اطراف زوریخ بپردازید یا از قایقرانی در دریاچه لذت ببرید، همچنین میتوانید به فروشگاه ها و کلوپ های شبانه بروید.

اگر یکی از هدفهایتان دیدن تاریخ ملتهاست، پس پیشنهاد میشود از منطقه التستاد ، موزه ملی سوئیس ، موزه فیفا ، موزه هنر های زیبا دیدن کنید.

التستاد تور سوئیس نوروز 1402
منطقه التستاد زوریخ