جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان

جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان سبب شده‌اند که سالانه این مکان به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان، تلقی گردد.

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان را می‌شناسید؟! اگر بخواهیم به یکی از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین مراکز گردشگری در اطراف اصفهان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از خوانسار یاد کرد. در این شهر می‌توان شاهد تلفیقی از زیبایی چشم نواز طبیعت و معماری شگفت انگیز باشید که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

یکی از دلایل مهم برای جذب توریست در منطقه‌ی گردشگری خوانسار، برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب و ایده‌آل است. آب و هوای بسیار مناسب این منطقه، سبب جلب توجه بسیاری از گردشگران در فصول مختلف، خواهد شد. اما بهترین فصل برای مراجعه به این منطقه، فصل بهار است. شاید این سوال ذهن شما را به سمت خود جلب کند که در شهر خوانسار چه جاذبه‌های گردشگری وجود دارد؟!

بهترین جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان را بشناسید:

اگر بخواهیم به جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان اشاره کنیم، باید زمان طولانی را سپری کرد. این شهر در دسته‌ی شهرهای همیشه دیدنی و جذاب، قرار گرفته است. در این شهر شاهد بسیاری از مکان‌های تفریحی و گردشگری خواهیم بود که توجه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند. از جاذبه‌های گردشگری در این شهر، عبارتند از:

منطقه حفاظت شده گلستان کوه:

یکی از جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان که سالانه پذیرای بسیاری از مهمانان داخلی و خارجی است، گلستان کوه می‌باشد خوانسار اصفهان از جمله مناطقی است که از آب و هوای بسیار مطلوب و مناسب برخوردار می‌باشد. این آب و هوای دل انگیز موجب پدید آمدن بسیاری از جاذبه‌های خیره کننده‌ی طبیعی در این منطقه، شده است. یکی از مهمترین مکان‌های دیدنی در این منطقه، بازدید از دشت لاله‌های واژگون است. از این منطقه با عنوان دشت اشک مریم نیز یاد می‌شود. دلیل این نامگذاری نیز به افسانه‌های قدیمی باز می‌گردد.

در این افسانه‌ها بیان شده است که: سیاوش در این مکان به قتل رسیده و این گل‌ها شاهد صحنه‌ی دلخراش قتل او بوده‌اند. به همین دلیل از گذشته تا به امروز در سوگ سیاوش نشسته‌اند. در سرتاسر این دشت می‌توان شاهد بسیاری از لاله‌های واژگون خیره کننده و چشم نواز بود که زیبایی این مکان را دو چندان نموده‌اند. اوایل تا اواخر اردیبهشت ماه، بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان

گلستان کوه در خوانسار اصفهان

روستای دره بید از جاهای گردشگری خوانسار اصفهان:

از دیگر جاهای گردشگری خوانسار اصفهان، می‌توان به روستای دره بید اشاره نمود. این روستا یکی از توابع خوانسار است که به سبب برخورداری از درختان بسیار زیاد وحشی بید، محبوبیت پیدا کرده است. این درختان سر به فلک کشیده به طوری وسیع و گسترده هستند که تمام روستا را پوشش داده‌اند. در ضمن محل قرارگیری دشت مریم نیز در این منطقه می‌باشد.

در بین مکان‌های گردشگری در اصفهان، یکی از خوش آب و هواترین آنها، این منطقه است. از این منطقه به عنوان یک تفرجگاه بسیار دلنشین و جذاب نیز یاد می‌شود. اگر بخواهیم به یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری در این مکان اشاره کنیم، می‌توان از قلعه‌ی تاریخی آن یاد کرد که ساخت آن به دوران شاه عباس باز می‌گردد. اگر به دنبال صرف اوقات دل انگیز و خاطره ساز هستید، هرگز این تفرجگاه را از دست ندهید.

جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان

دره بید خوانسار

پارک جنگلی سرچشمه در خوانسار:

در بین انواع جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان، یکی از پربازدیدترین آنها، پارک جنگلی سرچشمه است. در این پارک می‌توان شاهد وجو درصد بسیار زیادی از چشمه‌های شهر خوانسار بود. این چشمه‌ها سبب شده‌اند که یک فضای بسیار خیره کننده و جذاب در این منطقه، پدیدار شود. از معروف‌ترین چشمه‌های موجود در این پارک جنگلی، می‌توان به:

چشمه مرزنگوش
چشمه شترخون

و … اشاره نمود. توجه داشته باشید که این مکان گردشگری در اصفهان، از وسعتی برابر با 15 هکتار برخوردار است. بنابراین یکی از بهترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری در شهر اصفهان، شناخته شده است. این مکان گردشگری، خارق العاده‌ترین مکان در اطراف اصفهان، شناخته شده است. در این پارک می‌توانید شاهد مقبره باباپیر ترک نیز باشید که مربوط به یک عارف صفوی در قرن ششم هجری، می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان

پارک جنگلی سرچشمه خوانسار

خانه تاریخی ابهری‌ها:

در بین انواع جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان، می‌توان به خانه تاریخی ابهری‌ها نیز سری زد. یکی از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین جاذبه‌های تاریخی در خوانسار اصفهان، این خانه تاریخی می‌باشد. این خانه به جهت برخورداری از معماری، گچ‌بری و همچنین نقاشی شگفت انگیز دوران قاجار، یکی از مکان‌های دیدنی به شمار می‌رود.

اگر دوستدار سفر به گذشته و بازدید از معماری‌های تاریخی شگفت انگیز هستید، حتما به این مکان مراجعه نمایید. این مکان بهترین محل برای به تصویر کشیدن حس و حال شیرین تاریخی می‌باشد. برای سفر شیرین به روزگاران گذشته، می‌توانید از این خانه تاریخی جذاب، دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان

جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان، تپه آریایی‌ها

تپه آریایی‌ها از جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان:

یکی دیگر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری خوانسار اصفهان، تپه آریایی‌ها است. همانطور که از نام این مکان گردشگری بر می‌آید، این سازه مربوط به دوران آریایی‌ها می‌باشد. این تپه یک یادگار شگفت انگیز است که قدمتی برابر با هشت هزار سال را در بر دارد. تحقیقات باستان شناسان، حاکی از این بوده‌اند که در این مکان، بسیاری از اجداد پیشین ما زندگی می‌کردند. وجود غارهای مختلف در این مکان، دلیل محکمی برای این سخن، خواهد بود.

غارهای تعبیه شده در این مکان گردشگری در اصفهان، از زیر تپه به یکدیگر راه دارند. یکی از آثار خیره کننده‌ و هیجان انگیز به جا مانده از آن دوران، درهای سنگی این مجموعه، می‌باشد. لازم به ذکر است که در چندین طبقه در بالای این غارها، می‌توان شاهد بنا شدن بسیاری از ساختمان‌های خشتی نیز بود.