عذرخواهی هما بابت تاخیر پرواز استانبول به تهران

به گزارش ایرنا از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، این هواپیمایی با عذرخواهی از مسافران پرواز ۷۶۸ استانبول به تهران روز یکم مهر ماه سال جاری، به اطلاع می‌رساند پرواز ۷۶۹ در روز یکم مهرماه به جهت نقص فنی هواپیما و جایگزینی هواپیما، در ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک می کند.

هواپیمای این پرواز پس از فرود در فرودگاه استانبول مجدد دچار نقص فنی می‌ شود که با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات، مشکل فنی رفع می‌شود. با توجه به overduty شدن کروی پرواز (خاتمه ساعت پروازی) باید کروی پروازی جدید برای انجام‌ پرواز اعزام می شدند.

با هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد کروی پرواز با پرواز ۷۱۹ روز دوم مهرماه به استانبول اعزام شود. پرواز مذکور در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک می‌کند.

با وجود اعزام کروی پرواز، باید برای انجام پرواز مجوزهای لازم از فرودگاه استانبول تهیه می‌شد، با توجه به ترافیک هوایی فرودگاه استانبول، دریافت این مجوزها طولانی شده و همین امر موجب تاخیر طولانی این پرواز شد. در نهایت پرواز در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه از فرودگاه استانبول پرواز کرد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مجدد از مسافران پرواز ۷۶۸ عذرخواهی می‌کند و یادآور می‌شود همه اقدامات انجام شده در راستای تامین پرواز ایمن برای مسافران بوده است.