مسافران پرواز تهران- هامبورگ ایران‌ایر به سلامت فرودگاه را ترک کردند

«شمس‌الدین فرزادی پور» عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تهدید امنیتی به هواپیمای مسافربری تهران به مقصد هامبورگ، اظهار کرد: گزارش غیرواقعی و تهدید ساختگی به بمب‌گذاری موجب شد که دستورالعمل‌های ویژه در فرودگاه هامبورگ اجرایی شود چرا که قاعده و قانون در هر فرودگاهی این است که در چنین مواقعی دستورالعمل‌های مربوطه را اجرا کنند.

وی افزود: مسافران این پرواز بعد از فرود هواپیما به سلامت به مقصد رسیده و فرودگاه را ترک کردند و مشکلی برای پرواز به وجود نیامده است.

بر اساس اعلام «حسام قربانعلی» سخنگوی ایران‌ایر از جزییات این ماجرا نیز این پرواز از مبدأ فرودگاه حضرت امام به سمت فرودگاه هامبورگ بعد از ادامه مسیر در آسمان کشور اسلواکی یک هشدار امنیتی دریافت کرده است، هواپیما مسیر خود را ادامه می‌دهد و نهایتاً با پرواز از فراز لهستان و کاهش ارتفاع در حداقل زمان ممکن با اسکورت ۲ فروند هواپیمای یورو فایتر اتحادیه اروپا هواپیما در فرودگاه شهر هامبورگ به زمین نشست.

تمام مسافران در سلامت به مقصد رسیدند و با انجام چک امنیتی بار و تجهیزات همراه، در نهایت فرودگاه را ترک کرده‌اند. این هواپیما همچنین توسط پلیس فدرال چک شد و مانعی وجود نداشته است.