هزینه بلیط هواپیمای خارجی در تابستان

هزینه بلیط هواپیما تاثیر زیادی در برنامه‌ریزی سفر شما خواهد داشت. چرا که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. از این‌رو توجه به نکات مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای خرید بلیط و سفر داشته باشید. به‌همین دلیل در این مقاله ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان به شما معرفی می‌کنیم و به نکات لازم پیرامون آن می‌پردازیم.

آیا هزینه بلیط هواپیما خارجی در تابستان ارزان‌تر است؟

هزینه بلیط هواپیمای خارجی با توجه مقصد شما متغیر خواهد بود. چرا که کشورها، اقلیم و شرایط متنوعی دارند. در نتیجه ممکن است مقصد شما در زمان تهیه بلیط در فصل پرمسافر (های سیزن) یا کم مسافر (لو سیزن) باشد.

از این‌رو قبل از اینکه برای سفر برنامه‌ریزی کنید، بهتر است فصل سفر را در نظر بگیرید. به‌ویژه اگر قصد سفر خارجی دارید، هزینه بلیط در فصول مختلف بسیار متفاوت خواهد بود.

کشور‌های سردسیر مانند روسیه در فصل تابستان پرطرفدارتر هستند و گزینه اقتصادی برای سفر به‌شمار نمی‌روند.

ولی هزینه بلیط هواپیما خارجی در تابستان برای مقاصدی مثل ترکیه ارزان‌تر خواهد بود. چرا که از نظر آب‌وهوایی گرم‌تر است و بیشتر گردشگران پاییز و بهار را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند. به همین دلیل می‌توانید بلیط هواپیما استانبول را با قیمت کمتری خریداری کنید.

این مساله در رابطه با سفر زیارتی به کشور عراق نیز صدق می‌کند. خرید بلیط‌ هواپیما نجف نیز در تابستان هزینه کمتری دارد. البته شرایط این مقصد شرایط استثنایی است؛ برای مثال اگر مناسبت مذهبی یا ایام خاصی در تابستان باشد، بلیط آن گران‌تر خواهد بود.

با این توصیف نمی‌توان یک قاعده کلی برای ارزان‌تر بودن بلیط سفر در همه مقاصد خارجی در نظر گرفت. بلکه با توجه به کشور مورد نظر باید بررسی کنید که فصل کم سفر آن چه زمانی است. در این فصول (لو سیزن) معمولا هزینه بلیط هواپیمای خارجی ارزان‌تر خواهد بود و همچنین می‌توانید با هزینه کمتری اقامت داشته باشید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیمای خارجی

برای خرید بلیط هواپیمای خارجی علاوه‌بر توجه به فصل سفر آن مقصد باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید در بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی، آن را تهیه کنید.

برای مثال حتی روزهای هفته نیز در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند. با این تعریف که روزها یکشنبه تا سه شنبه، بلیط هواپیما ارزان‌تر از روزهای چهارشنبه تا شنبه است. البته این موضوع همیشه ثابت نیست و ایام مختلف مانند تعطیلات یا مناسبت‌ها بر آن تاثیرگذار خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که برای خرید بلیط به آن توجه کنید، زمان خرید است. معمولا برای رزرو بلیط بهتر است از چند هفته تا چند ماه قبل اقدام کنید تا بلیط را با هزینه مناسب‌تری تهیه کنید. چرا با نزدیک شدن به زمان پرواز هزینه بلیط نیز افزایش پیدا می‌کند.

مورد دیگری که در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار است، نوع بلیط شماست. انواع بلیط‌ها شامل سیستمی و چارتری هستند. بلیط‌های سیستمی روز و تاریخ مشخصی دارند و می‌توانید آن را از ماه‌ها قبل برای سفر رزرو کنید. این در حالی‌ست که بلیط‌های چارتری توسط یک شرکت که اصطلاحا چارتر کننده نامیده می‌شود، رزرو شده و سپس به فروش می‌رسند. این نوع بلیط‌ها معمولا قیمت کمتری از بلیط‌های سیستمی دارند. بلیط‌های لحظه آخری نیز نوعی بلیط چارتری به‌شمار می‌روند که از چند روز تا چند ساعت قبل از پرواز قابل خریدن هستند.

ساعت پرواز نیز در قیمت بلیط تاثیرگذار است؛ معمولا بلیط‌های صبح طرفدار کمتری دارند، از این‌رو می‌توان با قیمت ارزان‌تر آن‌ را تهیه کرد. با خرید بلیط‌هایی که ساعت پرواز آن‌ها قبل از ظهر است، می‌توانید از مزایای دیگر آن علاوه‌بر ارزان‌تر بودن استفاده کنید. برای مثال فرودگاه و گیت‌های تحویل بار نیز در این ساعات خلوت‌تر هستند و زمان انتظار کمتری برای شما دارند. ضمن اینکه در صورت تاخیر یا کنسل شدن پرواز می‌توانید از پروازهایی که در ساعات بعدی روز انجام می‌شوند، استفاده کنید.

ترفندهایی برای ارزان خریدن بلیط هواپیما

برنامه‌ریزی سفر یک هنر است. اینکه شما بتوانید با بودجه‌ای تعیین شده، سفر خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، اهمیت زیادی دارد. به‌ویژه اگر قصد سفر به هر یک از مقاصد خارجی را داشته باشید.

بخشی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر شما به خرید بلیط هواپیما اختصاص پیدا می‌کند، با این توصیف هر چقدر بلیط ارزان‌تری برای سفر خود تهیه کنید، سفر مقرون به‌صرفه‌تری در پیش خواهید داشت. البته منظور از بلیط ارزان، بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت بودن خدمات ارائه شده در پرواز نیست.

تا اینجا مهم‌ترین مواردی که می‌توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما رعایت کنید را مطرح کردیم. اما می‌توانید با توجه به برخی نکات بلیط هواپیما ارزان‌تری را تهیه کنید.

بلیط‌های چارتری در اغلب موارد هزینه بسیار کمتری از بلیط سیستمی دارند. اما اگر قصد بلیط چارتری را دارید به چند نکته توجه کنید:

1.اول اینکه برای سفر آماده باشید، این نوع بلیط‌ها برخلاف انواع سیستمی، در روزهای نزدیک به پرواز فروخته می‌شوند. از این‌رو اگر قصد دریافت ارز مسافرتی، خرید وسایل سفر، تمدید گذرنامه، اخذ ویزا و غیره را دارید، بهتر است تمام کارهای خود را به‌طور کامل انجام داده باشید.

2.بلیط چارتری معمولا از سیستمی ارزان‌تر است، اما این مساله همیشه درست نیست. برای مثال در ایام پرمسافر و مقاصد پرطرفدار گاهی قیمت این دو نوع بلیط یکسان خواهد بود. ضمن اینکه اگر خانوادگی سفر می‌کنید، بلیط‌های چارتری برای کودکان و بزرگسالان قیمت یکسانی دارد که می‌تواند از بلیط سیستمی گران‌تر تمام شود.

نکته بعدی در مورد زمان سفر است. اگر محدودیت زمانی ندارید، بهتر است زمان سفر خود را به فصل‌هایی موکول کنید که مقصد مورد نظر شما مسافر کمتری دارد. با این کار علاوه‌بر خرید بلیط هواپیمای ارزان می‌توانید، اقامتگاه خود را با قیمت کمتری رزرو کنید.

در نهایت اینکه برای برنامه‌ریزی سفرهای خارجی به مناسبت‌های میلادی و فصل‌های حراج نیز توجه کافی داشته باشید. این ایام شاید بر قیمت بلیط هواپیما داخلی تاثیری نداشته باشد ولی در سفرهای خارجی باعث گران شدن بلیط هواپیما خارجی خواهد شد.

سخن پایانی

بعضی از افراد تصور می‌کنند که به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان می‌توانند مقاصد زیادی را برای سفر ارزان و اقتصادی انتخاب کنند. این مساله در مورد همه مقاصد درست نیست. به‌ویژه اگر قصد سفر خارجی را داشته باشید.

کشورهای گرمسیری و مدیترانه‌ای معمولا در فصل تابستان ارزان‌تر هستند و می‌توانید بلیط هواپیمای خارجی را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. اما در صورتی که مناسبت یا ایام خاصی مثل حراج‌های فصلی در تابستان باشد، قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش پیدا می‌کند.

در خرید بلیط ارزان عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که از جمله آن می‌توان به زمان خرید بلیط، نوع بلیط (چارتری یا سیستمی)، ساعت پرواز و غیره اشاره کرد.