گلایه برخی متولیان سفرهای زیارتی از نابسامانی در پرواز ایران ایر

هیات امنای یکی از موکب های متولی سفر زیارتی اربعین که با مشکلاتی در پرواز ایران ایر مواجه شده بودند متنی جهت انتشار در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادند.
گلایه برخی متولیان سفرهای زیارتی از نابسامانی در پرواز ایران ایر

بعد از چند سال کم توفیقی یا بی‌توفیقی از حضور در حماسه اربعین حسینی به واسطه شرایط خاص بیماری کرونا، حال که امید زیارت و ضیافت حضور می رود باید درد و دلی را عیان کنیم که از کرونای منحوس، دردآورتر است برای دست اندرکاران اربعین.

در هفته گذشته چهار نفر از اعضای هیئت امنای موکب اربعین به جهت بررسی، برنامه ریزی و آماده سازی مراسم پیاده روی اربعین سال جاری با فرصتی محدود، عازم عتبات مقدسه شدیم.

با توجه به مسئولیت های داخل کشور اعضا [یک نفر وکیل پایه یک دادگستری متدین و متعهد، یک نفر مهندس نخبه در صنایع موشکی، نفر سوم دیپلمات متعهد و مجرب، نفر چهارم از مدیران فرهنگی آموزشی شناخته شده]، بر آن شدیم از پرواز شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی بلیت تهیه کنیم.

بگذریم؛ برای سه روز یک برنامه فشرده تنظیم و با طرفهای عراقی هماهنگی های لازم انجام شد. روز سه شنبه 10/3/1401 با پرواز 5325 “ایران ایر” حرکت کردیم که با یک ساعت و نیم تأخیر همراه بود و توقعی هم از عذرخواهی و دلیل تأخیر هم نبود بنابراین اولین قرارمان در بغداد نیز متاسفانه با همین 1.5 ساعت تاخیر صورت پذیرفت.

بعد از سه روز پیگیری کارهای موکب، باید بگوییم امان از پرواز برگشت در گرمای 45 درجه عراق.

روز جمعه 13/3/1401 در پرواز 5338 “ایران ایر” مجددا و بدون هیچ اطلاع قبلی با سه ساعت و نیم تأخیر مواجه شدیم که یک ساعت و نیم آن بدون حرکت داخل هواپیمایی گذشت که عاری از هر نوع وسیله تهویه و سرمایشی بود.

از میهمانداران که سوال می شد با کمال بی ادبی از کمبود پرسنل، گلایه می کردند و حتی از آوردن آب برای بیماران همراه ما که باید دارو مصرف می کردند نیز مضایقه کرده و در پاسخ به اعتراض مسافران، توضیحاتشان این بود که قبلا پذیرایی قاعده بود اما حالا یکبار انجام می شود که باعث تعجب همگان شد آن پذیرایی کذایی که حتی ظروف و زباله آن نیز جمع آوری نشد و باعث تعجب مضاعف مسافران قرار گرفت تا که الحمدلله به مقصد رسیدیم.

اما در پایان، یک سوال اساسی این است که آیا شرایط فوق برای پروازهای آنتالیا، استانبول، اروپا و … هم وجود دارد؟ یا اینکه فقط برای ما مسافران عتبات عالیات تدارک دیده شده است؟

والسلام-هیات امناء موکب سفینة النجاه