یک فروند ایرباس ۳۲۰ به‌زودی به ناوگان هوایی کشور اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، همزمان با ابلاغ سیاست دولت به شرکت‌های هواپیمایی با موضوع افزایش ناوگان هوایی از سه مسیر تعمیر، اورهال و خرید هواپیماهای کارکرده، «رامین حمزه» مدیرعامل هواپیمایی قشم ایر امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: در سال ۱۴۰۰ با هفت فروند هواپیماهای فعال در خدمت مسافران بودیم که افزایش این رقم در سال ۱۴۰۱ با تعمیرات هواپیماها شروع شد و امروز در سال ۱۴۰۲ قشم ایر صاحب ۹ فروند هواپیمای عملیاتی است.

وی گفت: به‌زودی یک فروند هواپیمای دیگر که ایرباس ۳۲۰ است، با انجام چک‌های نهایی به ناوگان اضافه می‌شود.

حمزه توضیح‌داد: با توجه به تقاضای سفر در مسیرهای داخلی در ۲ سال گذشته نیاز بود عرضه صندلی افزایش یابد؛ بر این اساس پیرو سیاست‌های دولت، ناوگان پروازهای داخلی در کنار پروازهای خارجی افرایش یافت. البته دولت در مسیر خرید و ورود هواپیما به کشور موفق بوده است، اما اضافه شدن ناوگان از مسیر اورهال هم ادامه دارد.

مدیرعامل قشم ایر بیان‌داشت: بر اساس گزارش ۶ ماهه نخست سال، پروازهای داخلی در این مدت رشد ۲۰ درصدی داشته و به سه‌هزار و ۵۰۰ پرواز داخلی رسیده است.

به گفته وی، بخشی از افزایش پروازها از طریق افزایش ضریب اشغال از ۸۵ درصد به ۱۰۰ درصد انجام شده است. همزمان در مسیرهای خارجی که عمده درآمد ما از این محل است، رشد ۱۰ درصدی بوده است

حمزه خاطرنشان کرد: تلاش دولت این است که عرضه بلیت برای مردم با مشکل مواجه نشود و در راستای تکالیف ذاتی ایرلاین‌ها برای پاسخ به سیاست‌های دولت در زمینه پاسخ به تقاضای سفر و جبران کمبود صندلی پرواز، تا نوروز ۱۴۰۳ احتمالا ۲ فروند هواپیمایی اورهال شده به قشم ایر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل قشم ایر همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های خارجی برای ابطال مجور پروازهای قشم ایر بر فراز اتحادیه اروپا، گفت: در موسم حج، هواپیمایی قشم ایر پروازهای رم و میلان را انجام می‌داد و توانست نمره تی.سی،او خود را که معادل کیفیت فنی پروازها بر فراز اروپا است، بهبود بخشد؛ بنابراین افزایش کیفیت پروازهای اروپایی قشم ایر نشان‌دهنده حق طبیعی جمهوری اسلامی در ادامه مجوز پروازی قشم ایر برای پرواز در اتحادیه اروپا است.