دیزنی لند و نکاتی شنیدنی از آن

بدون شک پارک موضوعی دیزنی لند یکی از شادترین و جذاب ترین جاذبه‌ها برای بسیاری از مردم به شمار می‌رود. دیزنی لند که تقریبا نیم قرن است پابرجاست تا به امروز برای بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان خاطره ساز بوده است.

دیزنی لند آناهایم کالیفورنیا در سال 1955 افتتاح شد و تنها دیزنی لندی محسوب می‌شود که تحت نظارت مستقیم والت دیزنی ساخته شد. دیزنی لند به عنوان یکی از جذاب‌ترین پارک‌های موضوعی در جهان الگوی بسیاری از پارک‌ها و شهربازی‌های مشهور دیگر است. اما آنچه در این مطلب قرار است درباره‌اش صحبت کنیم، حقایقی جالب و خواندی از دیزنی لند است که احتمالا تا به حال نمی‌دانستید.

16 حقیقت جالب از دیزنی لند

1. تقریبا روزانه در این پارک 210 عینک گم شده یافت می‌شود و احتمال می‌رود از روز اول تاسیس دیزنی لند تا به امروز این تعداد به بیش از 1.5 میلیون عینک گم شده رسیده باشد. در کنار عینک که مشهورترین شی گم شده در این پارک است، بیش از 6000 موبایل، 3500 دوربین دیجیتال، 18000 کلاه و 7500 کتاب نیز در این پارک گم شده است.

2. در سال 1955 که دیزنی لند افتتاح شد بلیط ورودی آن تنها 1 دلار قیمت داشت و بلیط سینما در دیزنی لند 45 سنت بود. مجموع درآمد دیزنی لند در آن سال 3.300 دلار تخمین زده می‌شود.

عکس دیزنی لند
عکس دیزنی لند

‏3. به نخستین شخصی که بلیط دیزنی لند را خریداری کرد، بلیط مادام العمر دیزنی لند هدیه داده شد و وی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌تواند در دیزنی لند حضور پیدا کند.

4. در دیزنی لند هر یک از کارمندان باید نقش خودشان را بازی کنند و طوری رفتار ‏کنند تا حس جادویی پارک از بین نرود. تا سال 2000 کارمندان دیزنی لند حق داشتن ریش و سبیل، رنگ کردن مو و ‏داشتن زیورآلات نداشتند.‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏

کارکنان دیزنی لند
کارکنان دیزنی لند

‏5..‏ هزینه ساخت دیزنی لند 17 میلیون دلار بردآورد شده است، اما در حال حاضر درآمد سالانه دیزنی لند بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیون دلار است.

‏6. کاراکتر میکی ماوس که از مشهورترین و محبوب‌ترین کاراکترهای والت دیزنی به شمار می رود یکی از نمادهای اصلی این ‏پارک است، به طوری که در بسیاری نقاط از پارک به راحتی می‌توان میکی ماوس را مشاهده کرد. میکی ماوس 135 ‏لباس مختلف دارد و نیز در 100 مدل مختلف در مکان‌های گوناگون پارک قرار دارد. ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

دیزنی لند آمریکا
دیزنی لند آمریکا

‏7. کارکنان دیزنی لند هرگز اجازه ندارند به سوال بازدید کنندگان جواب «نمی‌دانم» بدهند. حتی اگر بی‌ربط‌ترین سوال‌های ممکن را هم از کارکنان دیزنی لند بپرسید باز هم آن‌ها باید شما را راهنمایی کنند.

8.‏ در سال 1995 یک کپسول زمان وارد قلعه زیبای خفته دیزنی لند شده است که قرار است به مناسبت صد و دهمین ‏سالگرد افتتاح دیزنی لند، یعنی 17 جولای 2035 باز شود. ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏‏ ‏‏‏

قلعه زمان در دیزنی لند
قلعه زمان در دیزنی لند 

9.‏ سه کودک در دیزنی لند به دنیا آمده‌اند. ‏‏‏‏ ‏‏

10.‏ در دیزنی لند برای حفاظت از محیط زیست و پاکیزه ماندن زمین، آدامس فروخته نمی‌شود و هر سی قدم یک سطل ‏آشغال قرار دارد.

جاذبه های دیزنی لند
جاذبه های دیزنی لند

11. هیچ جاذبه و موقعیت جغرافیایی در جهان به اندازه دیزنی لند آمریکا در اینستاگرام برچست موقعیتی (geo tag) ندارد.

12. در روز افتتاح دیزنی لند، این پارک به قدری شلوغ بود که هیچ جای پارکی در پارکینگ 160 هکتاری آن خالی باقی نماند. همچنین در روز افتتاح دیزنی لند تصاویر جالب متعددی به ثبت رسیده است که در گزارش تصویری از روز افتتاحیه دیزنی لند می‌توانید آن را مشاهده کنید.

دیزنی لند
مراحل ساخت دیزنی لند

13.‏ گوش‌های میکی ماوسی از محبوب ترین اشیایی است که در این پارک به فروش می‌رسد. طبق آماری که ارائه شده از ‏روز افتتاح این پارک تا به امروز بیش از 84 میلیون گوش میکی ماوس به فروش رفته است.‏‏‏ ‏‏

14. جالب است بدانید که در تم پارک دیزنی لند سالانه بیش از 4 میلیون برگر، 3 میلیون سیب زمینی سرخ کرده و 1 میلیون گالون نوشابه سفارش داده می‌شود.

مجمسمه والت دیزنی
مجمسمه والت دیزنی در دیزنی لند

15.‏ در تونل دزدان دریایی کاراییب یک جمجمه واقعی انسان قرار دارد. این جمجمه در ابتدای تونل بالای تخت در اتاقی که به آن ‏اتاق جواهرات گفته می شود قرار گرفته است. ‏‏‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏‏

16.  دیزنی لند توکیو نخستین دیزنی لندی بود که در  خارج از خاک ایالات متحده آمریکا ساخته شد و به دلیل ادقام فرهنگ ژاپنی با کارکترهای آمریکایی یکی از خاص‌ترین شعبه‌های دیزنی لند در جهان است

سخن آخر 

دیزنی لند شناخته شده ترین پارک موضوعی در جهان است که اکنون به غیر از دیزنی لند کالیفورنیا در فلوریدا، هنگ کنگ، پاریس، توکیو و شانگ‌های نیز شعبه دارد و همچنین الگویی برای ساخت هزاران پارک موضوعی دیگر در جهان است.

در این مطلب به 16 دانستنی از دیزنی لند کالیفورنیا پرداختیم که نخستین دیزنی لند در جهان است. حضور در دیزنی لند سن و سال نمی‌شناسد و هرکسی با هر سلیقه‌ای که داشته باشد دوست دارد حداقل طعم حضور در دیزنی لند را بچشد. آیا شما تا کنون به دیزنی لند رفته‌اید؟ در این صورت خوشحال می‌شویم تجربه‌ خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : buzzfeed