زیباترین جنگل‌های شمال ایران کدامند؟

استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بخش قابل توجهی از جنگل‌های هیرکانی ایران را در خود جا داده‌اند. طبیعت‌گردان علاقه‌مند به جنگل نوردی در طول سال به گشت و گذار در بهترین جنگل های ایران می‌پردازند. اگر به سفر در مناطق بکر جنگلی و اتراق میان درختان سر به فلک کشیده علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه شوید.

گروه ایرنا زندگی – زیباترین جنگل های شمال ایران محبوب‌ترین تفرجگاه‌های کشور ما میان گردشگران در طول سال هستند و از بهترین جاهای دیدنی ایران به شمار می‌روند. جنگل های شمال ایران محل زندگی گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری نیز به شمار می‌روند و از مهم‌ترین مناطق ذخیره‌گاه زیست کره در تمام جهان هستند.

جنگل های مازندران

زیباترین جنگل‌های شمال ایران کدامند؟

جنگل های مازندران از زیباترین جنگل های شمال ایران و بخشی از جنگل های هیرکانی هستند. این مناطق از بهترین تفرجگاه‌های علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی در سراسر کشور ما به شمار می‌روند و در طول سال از گردشگران زیادی میزبانی می‌کنند. برخی از جنگل های مازندران بر کوهستان‌های بلند البرز و بخشی دیگر در مناطق جلگه‌ای نزدیک به ساحل دریای مازندران قرار گرفته‌اند. در این بخش به معرفی برخی از محبوب‌ترین عرصه‌های جنگلی در مازندران می‌پردازیم.

پارک جنگلی سیسنگان

زیباترین جنگل‌های شمال ایران کدامند؟

پارک جنگلی سیسنگان از عرصه‌های جنگلی مازندران در شهرستان نوشهر است که در امتداد خط ساحلی قرار دارد. این پارک جنگلی زیبا و خوش آب و هوا در مسیر جاده نوشهر به نور واقع شده است و از شمال و جنوب با دریای مازندران و کوهستان‌های سرسبز البرز محدود می‌شود. مساحت پارک جنگلی سیسنگان بیش از ۶۰۰ هکتار است و به سه بخش جنوبی، غربی و ساحلی تقسیم می‌شود.

بخش ساحلی پارک جنگلی سیسنگان در حدود ۳۰ هکتار مساحت دارد و پوشش گیاهی متنوعی از درختان و درختچه‌هایی مانند انجیر، شیردار، خرمندی، انجیلی و توسکا در سراسر آن به چشم می‌خورند. بخش جنوبی این پارک جنگلی بسیار بکر است و شمشادهای انبوه آن را پوشانده‌اند و در بخش غربی گیاهان بوته‌ای و علفی، درختچه‌های وحشی، درختان بلوط، ممرز و شمشادها پوشش گیاهی را تشکیل می‌دهند.