شهر قهستان به قطب گردشگری ایثار و شهادت تبدیل شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهر قهستان در شهرستان درمیان با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که دارد، می‌تواند به قطب گردشگری ایثار و شهادت تبدیل شود.

حمید ملانوری روز جمعه در حاشیه حضور در گلزار شهدای شهر قهستان که به مناسبت پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین انجام شد، اظهار داشت: وجود ۶۰۰ شهید گرانقدر در این منطقه، ظرفیت بسیار مهمی در راستای ایجاد گردشگری ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به شاخه‌های مختلف گردشگری افزود: وجود محصولات کشاورزی خاص، آب و هوای مطلوب و شرایط خاص این منطقه می‌تواند فرصت‌های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند نگاه‌های همه کشور را به این منطقه جلب کند و به توسعه اشتغال بینجامد.

وی با تاکید بر اهمیت روایت رویدادهای دفاع مقدس ادامه داد: با استفاده از ظرفیت جوانان اهل مداحی، نویسندگی و روایتگری می‌توانید در این مجموعه گلزار شهدا مرکز روایتگری ایثار و شهادت را راه‌اندازی کنید.

ملانوری اقدامات انجام شده در این مجموعه را ارزنده خواند و توسعه آن را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به تصمیم متولیان برای راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی مجموعه گفت: این سایت هم به معرفی شهدای بزرگوار مدفون در این گلزار کمک می‌کند و هم در جذب کمک‌های خیرینی که تمایل دارند در راه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند، موثر است.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در گلزار شهدا و شهدای گمنام شهر قهستان، ضمن غبارروبی و ذکر فاتحه، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی، فرماندار، ائمه جمعه و تعدادی از مسئولان شهرستان درمیان نیز در این برنامه حضور داشتند.

ملانوری ظهر امروز در نماز جمعه بیرجند به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند نیز حضور یافت و پس از اتمام نماز با شماری از مردم گفت و گو کرد.

شهر قهستان در فاصله ۵۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد. این شهر تا آذر سال ۱۳۸۷ مرکز دهستان قهستان بود که در این تاریخ به شهر ارتقا یافت و اکنون مرکز بخش قهستان شهرستان مرزی درمیان است.