نوروز امسال ۲میلیون و ۸۸۰ هزار تردد در جاده های مواصلاتی گیلان ثبت شد

رشت – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ٢٥ اسفند ماه سال گذشته تا پایان وقت سیزدهم فروردین ماه جاری، ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو به گیلان تردد کردند.

فریبرز مرادی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی مدت یاد شده؛ یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۸۶ خودرو وارد گیلان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصدافزایش داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین طی همین مدت؛ یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۱۹۹ خودرو از استان خارج شدکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش ۳۵ درصدی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیشترین ورودی خودرو به استان را از طریق آزادراه قزوین- رشت با ۶۶۰ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودرو و پس از آن محور رامسر- چابکسر با ۵۸۰ هزار و ۴۶۹ دستگاه خودرو عنوان کرد.

وی گفت: همچنین از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان وقت سیزدهم فروردین ماه جاری؛ بیشترین خروجی از گیلان از محور رامسر- چابکسر با ۵۰۸ هزار و ۴۶۹ دستگاه خودرو بوده است.

مرادی با بیان اینکه طی مدت طرح نوروزی، ۶۱ درصد خودروهای ورودی به استان غیربومی بودند، اظهار داشت: نوروز امسال گیلان با ۵۸ هزار خودرو بیشترین انباشت و توقف خودرو را در کشور به خود اختصاص داده اما از نظر تردد هشتمین استان شد.
وی اظهار داشت: بعد از گیلان استان مازندران رتبه دوم در انباشت و توقف خودرو را در کشور کسب کرده است.
منظور از انباشت و توقف خودرو، خودروهایی است که در هر مقطعی از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا سیزدهم فروردین ماه جاری وارد استان شده اند اما در روز ورود از استان خارج نشده اند.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲۶ هزار و ۸۰۵ سفر درون استانی و برون استانی با وسایل نقلیه عمومی از مبداء داخل استان انجام شده است که ۱۴۰ هزار و ۵۸۳ مسافر در این سفرها جابجا شدند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته لحاظ تعداد سفرها ۱۹ درصد از لحاظ تعداد مسافران ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین به تماس‌های انجام شده از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ اشاره و بیان کرد: طی این مدت ۱۲هزار و ۳۸۶ تماس از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ دریافت که توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان پاسخ داده شد .