گردشگری بهترین و سهل‌الوصول ‌ترین راه برای ایجاد دوستی و مودت بین ملت‌هاست

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری بهترین و سهل‌الوصول ‌ترین راه برای ایجاد دوستی و مودت بین ملت‌هاست و امید که با توسعه‌ی این صنعت، دوستی بین مردمان کشورهای ایران و پرتغال عمیق‌تر گردد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمد رضا دشتی که در وبینار توسعه فرصت‌های گردشگری و مطالعات فرهنگی اجتماعی ایران و جوامع پرتغالی سخن می‌گفت با اشاره به میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایرانی نقطه قوت ما جهت حضور در مجامع جهانی است تا بتوانیم حوزه نفوذ خود را به حداکثر برسانیم و پیام‌آور صلح و دوستی برای جهانیان باشیم افزود:معقول‌ترین راه مقابله با ایران‌ هراسی که با صرف هزینه‌های هنگفت توسط دشمنان نظام ایجاد گردیده است تا چهره‌ی ایران و ایرانی را در اذهان، منفی و تاریک جلوه دهند، معرفی میراث فرهنگی کشورمان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های غنی گردشگری جمهوری اسلامی ایران افزود: گردشگری بهترین و سهل‌الوصول ‌ترین راه برای ایجاد دوستی و مودت بین ملت‌هاست و امید که با توسعه‌ی این صنعت، دوستی بین مردمان کشورهای ایران و پرتغال عمیق‌تر گردد و شاهد پیوند عمیق دو ملت شویم و به واسطه‌ی توسعه‌ی صنعت گردشگری، جهانی امن را شاهد باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری متقابل دو کشور ایران و پرتغال افزود:این ظرفیت ها باید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شده و با شکل گیری تعامل دوجانبه، بهره مندی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای دو کشور و دو ملت فراهم آورده شود.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس اسلامی با تشکر از محوریت سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتغال در ایجاد این تعامل خواستار همکاری طرف پرتغالی در توسعه همکاری های فی مابین به ویژه در صنعت گردشگری شد .

در پایان وی از زحمات دکتر دامن پاک سفیر ایران در لیسبون به عنوان مرجع دیپلماسی رسمی و از فعالیت های انجمن دوستی ایران و پرتغال به عنوان رکن دیپلماسی عمومی در راستای توسعه مناسبات بین دو ملت تقدیر و تشکر نمود.