قیمت بلیط هواپیما چراغ خاموش دو برابر شد

چندی پیش سازمان هواپیمایی کشور با افزایش قیمت بلیط‌ هواپیما موافقت کرد. سازمان هواپیمایی افزایش قیمت را منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار دانسته و این ستاد نیز تاکنون تصمیمی لحاظ نکرده است. به گزارش کاماپرس در چند وقت اخیر بعضی از شرکت‌های هواپیمایی چراغ خاموش قیمت بلیط‌ها را 100 درصد گران کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیط را مطرح کرده‌اند، اما تاکنون قانونی در این خصوص تصویب نشده است. سازمان هواپیمایی کشور نیز با وجود موافقت با افزایش قیمت بلیط، تصمیم‌گیری درباره آن را به ستاد تنظیم بازار محول کرده است.

سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده که شرکت‌ها حق افزایش قیمت بلیط بدون دستور ستاد تنظیم بازار را نداشته و در صورت مشاهده تخلف با شرکت خاطی برخورد خواهد شد. با این حال برخی از شرکت‌ها برخلاف قانون قیمت بلیط هواپیما را افزایش داده و آن را 100 درصد گران کرده‌اند.

آخرین مصوبه برای نرخ بلیط هواپیما مربوط به آذر 1400 است. در تیرماه 1400 شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیط را 30 درصد افزایش دادند. آن زمان این افزایش قیمت غیرقانونی خوانده شد و در آبان ماه همان سال قیمت‌های اعمال شده 10 درصد کاسته شدند. در نهایت نرخ رسمی بلیط در آذرماه 1400 تصویب شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص افزایش قیمت بلیط هواپیما اعلام کرده که این افزایش قیمت ضروری است، چراکه قیمت‌ها از تیر 1400 تغییری نکرده است. او اضافه کرد که شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش 100 درصدی را دارند اما سازمان هواپیمایی با این موضوع موافق نیست.